عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۵۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
راهپيمايي عظيم روز جهاني قدس روز جمعه اين هفته (19تيرماه) در تهران و بيش از 770 شهر كشورمان برگزار مي شود. در مراسم روز قدس امسال، ملت بزرگ و هميشه در صحنه ايران اسلامي به سمت ميعادگاه هاي نماز جمعه راهپيمايي كرده و با آرمان هاي مقدس آزادي قدس شريف، تجديد ميثاق مي كنند.
عقیق: به نقل از روزنامه اطلاعات، همايش«فلسطين؛ نماد مقاومت، محور وحدت جهان اسلام» در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تهران با حضور دكتر علي اكبر ولايتي، دكتر هاشمي (وزير بهداشت و درمان)، حجج الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني، بجنوردي، اختري و دانشجويان و علاقه مندان به مقاومت فلسطين در محل دانشگاه برگزار شد.
دكتر علي اكبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در سخناني موضوع فلسطين را يك مساله تازه ندانست و گفت: هر گاه غربي ها و صليبي ها مي خواستند به اسلام ضربه اي بزنند از فلسطين و قدس شروع مي كردند. در طي جنگ هاي صليبي كه در هشت دوره جنگ هاي ناجوانمردانه اي عليه مسلمانان تحميل كردند، هميشه مساله فلسطين موضوع محوري بوده است.
حجت‌الاسلام اختري، رئيس كميته حمايت از مردم فلسطين در ادامه اين همايش با اشاره به انديشه‌هاي حضرت امام‌خميني(ره) درباره فلسطين و رژيم اشغالگر قدس گفت: مسأله‌اي كه امام در جامعه‌ اسلامي و بين‌المللي طرح كردند يك رويا و آرمان نيست و حتي يك شعار سياسي هم نيست بلكه امام با اعتقاد به اين مسأله كه فلسطين بايد آزاد شود و اسرائيل از بين برود، موضوع آزادي فلسطين را به عنوان مسأله‌اي جهاني طرح كردند.
حجت الاسلام سيدحسن خميني آخرين سخنران همايش فلسطين نماد مقاومت بود.
وي با تأكيد بر اينكه روز قدس را در پيش داريم گفت: روز قدس بايد فريادي در جامعه اسلامي باشد و طنين اين فرياد هيچ‌گاه نبايد به روز جمعه آخر ماه مبارك رمضان محدود شود. بلكه بايد لحظه‌ لحظه در زندگي جاري باشد. متأسفانه جنايت‌هايي ‌كه امروزه در جهان اسلام شاهد هستيم به خاطر بي‌ ايماني است و داعش نشانة بارز همين بي‌ايماني است كه در جهان اسلام ظهور كرده.
در پايان اين مراسم دكتر هاشمي وزير بهداشت با تشكر از برگزاركنندگان اين همايش گفت: موضوع فلسطين يكي از مهمترين مسائل اسلام است و آن كس كه باور ندارد اسرائيل نابود شدني‌است و فلسطين آزاد خواهد شد، باور به وعده الهي ندارد.
لازم به ذكر است در اين همايش برخي از دانشجويان خارجي از كشورهاي افغانستان، نيجريه و سوريه سخنان كوتاهي در مورد مقاومت اسلامي ايراد كردند.
همچنين يكي از دانشجويان فلسطيني‌ نيز چفيه مقاومت را به وزير بهداشت و يادگار گرامي امام تقديم كرد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین