عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۵۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷
رئیس سازمان حج و زیارت؛
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان ۳ تفاوت تمتع امسال با سال‌های گذشته از اتمام ۹۵ درصد معاینات پزشکی زائران تمتع خبر داد و گفت: اقدامات امنتیی ایران برای حفظ سلامت و شان زائر در موسم حج اندیشیده شده است.

عقیق:سعید اوحدی در گفت‌وگویی با اعلام بی‌خبری از حکم دو سرباز خاطی سعودی گفت: اگر کم آنها اجرا هم شود تا زمانیکه ما تضمینی برای امنیت زائر از عربستان نگیریم اقدام به از سر گیری اعزام برای عمره نمی‌کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره اقدامات امنیتی حج تمتع افزود: شرایط حج تمتع با حج عمره متفاوت است. سهمیه آن را سازمان همکاری کشورهای اسلامی تعیین می‌کند. جمهوری اسلامی ایران هم همه توان خود را برای تامین امنیت به کار می‌گیرد. همچنین دفاتر کنسولگری و نماینده سازمان حج و زیارت در آنجا حضور دارند.

وی با اشاره به اقدامات سازمان حج و زیارت در زمینه حج تمتع گفت: از بهمن سال 93 که ثبت‌نام زائران شروع شد تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام شد و تا کنون 95 درصد معاینات پزشکی زائران به اتمام رسیده است.

اوحدی ادامه داد: بعد از شب‌های قدر اطلاع‌رسانی پیامکی را شروع و نکات امنیتی و ایمنی را به زائران ارسال می‌کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت ضمن توصیه به زائران برای حضور در کلاس‌های آموزشی قبل از حج، گفت: به دلیل ازدحام جمعیت و وقوف سه روزه در بیابان‌ها و حضور مسلمانان از تمام کشورها در موسم حج احتمال شیوع بیماری بسیار بالا است بنابراین توجه زائران به توصیه‌های پزشکی بسیار ضروری است.

وی در ادامه تصریح کرد: هم‌اکنون همایش هایی در سه سطح برگزار می‌شود. یک سطح زائران هستند، سطح دوم مدیران راهنما و سطح سوم مدیران ستادی هستند که همایش‌ها در حال برگزاری است.

اوحدی با بیان اینکه حج تمتع امسال سه تفاوت با حج‌های سال‌های گذشته دارد، گفت: تفاوت اول این است که به دلیل استقبال مردم به مدینه قبل، امسال 60 درصد زائران حج تمتع مدینه قبل هستند که باعث صرفه‌جویی برای ما و تضمین سلامت زائر نیز می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: تفاوت دوم در تعداد حضور پزشکان زن است که در سال‌های گذشته به دلیل کمبود پزشک زن، زائران خانم با محدودیت‌هایی روبرو می‌شدند که امسال این مشکل با افزایش 25 درصدی اعزام پزشکان خانم حل می‌شود.

وی افزود: تفاوت سوم هم کاهش 5 درصدی هزینه حج تمتع با وجود افزایش نرخ ارز است.

اوحدی گفت: اولین پرواز به تمتع اول شهریور امسال از فرودگاه امام خمینی(ره) و از ایستگاه تهران انجام می‌شود و آخرین پرواز از عربستان در روز 26 مهرماه مصادف با 4 محرم‌الحرام در کشورمان می‌نشیند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین