عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۷
عضو مجلس خبرگان رهبري:
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اهميت و فضيلت شب هاي قدر، گفت: محبت اميرالمومنين(ع) به شرط خالص بودن، گناهان را ذوب مي‌كند.
عقیق: آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي، شب نوزدهم ماه رمضان در مسجد امام (ره) اصفهان، پيرامون فضيلت شب‌هاي قدر و اهميت اين شب ها، اظهار كرد: طبق روايات ائمه معصومين(ع)  در ليالي قدر سرنوشت و مقدرات  يكساله افراد رقم مي خورد و به امضا امام زمان(عج) مي رسد.
وي درتوضيح اين كه كدام يك از شب هاي 19، 21 و 23 شب قدر اصلي است، بيان كرد: طبق روايات متعدد از ائمه اطهار(ع)، بر احيا گرفتن و ارزش نهادن هر سه شب تاكيد شده است و هر سه شب را شب قدر نامیده اند، ولي در روايتي از آمده كه نزول دفعي قرآن كريم در شب 23 ماه مبارك رمضان بوده است.
امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد:  با قرار دادن روايت مذكور مبني بر تزول قرآن كريم و آيات شريفه  سوره مباركه قدر، اهل معرفت مي توانند دريابند كه شب 23 ماه رمضان  قطعا به شب قدر واقعي نزديكتر است.
وي خاطرنشان كرد: ائمه اطهار(ع) هر سه شب را شب قدر عنوان كردند كه مومنين از اين طريق  بيشتر با خداي خود مانوس شوند و در حقيقت انسان ها با احيا و ناله در اين سه شب، طينت هاي خود را پاك و براي شب قدر اصلي آماده كنند.
آيت الله مهدوي تصریح کرد: طبق فرمايشي از امام صادق(ع) شب 19 شب تقدير شدن  و اندازه گيري  و تعيين مقدرات انسان همچون اعمال، حسنات، ضررها، گناهان و حاجات براي طول يكسال است، شب 21 شب قطعي شدن آن مقدرات است، بدان معنا كه اين مقدرات تعيين شده قطعي و محكم مي شود و در شب آخر يعني شب 23 مقدرات به امضا مي رسد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه بر اين اساس مومنين نبايد شب هاي 19 و 21 را كم ارزش تلقي كنند و در مسير بندگي و طلب مغفرت كوتاهي كنند، گفت:  امام باقر(ع) در توصيه اي به مومنين فرموده اند "سعي كنيد در شب هاي قدر در انجام همه كار هاي خير بهره بگيريد، چرا كه شب قدر شبي است كه از هزارماه بهتر است".
وي در ادامه به فضايل  و آدب  دعا خواني در شب هاي قدر اشاره كرد و افزود:  تواضع در دعا از جمله  اموري است كه بايد به آن  توجه كرد، چنانچه انسان بخواهد تكبر  داشته باشد، از بركت مهم بخشش و مغفرت خداوند بهره مند نمي شود.
عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد:  مومنين براي طلب مغفرت و آمرزش گناهان خود، با پرهيز از خوي طلبكارانه، خالق خود را صدا زنند و ائمه اطهار (ع) را دراين راه واسطه قرار دهند.
وي در پايان به شب ضربت خوردن مولي امير المونين (ع) در شب 19 ماه رمضان  و شب شهادت آن امام شريف در شب 12 اشاره كرد و گفت: مومنين بايد محبت امير المومنين (ع) را در قلوب خود و ديگران زياد كنند، محبت امام علي(ع) به شرط خالص بودن مي تواند گناهان را ذوب كند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین