عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
یکی از عظمت های ماه رمضان شب های قدر این ماه است که آبروی مضاعف به ماه مبارک رمضان داده است.
عقیق:حجت الاسلام بیگدلی در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه شب قدر به تعبیر قرآن کریم از هزار ماه برتر است، اظهارداشت: ماه مبارک رمضان دو عظمت دارد، یک عظمت ذاتی است که ماه خوبی است و بهترین ماه از ماه های سال در روایات معرفی شده است.
وی ادامه داد: عظمت دوم ماه رمضان شب های قدر است که آبروی مضاعف به ماه مبارک رمضان داده است، چرا که قرآن در این ماه مبارک نازل شده است.
محقق و پژوهشگر حوزه،  احیا را عمل مشترک بین شب های قدر عنوان کرد و گفت: احیا به معنای شب زنده داری و بیداری است و حتی سفارش شده است که اطفال در این شب بیدار باشند و کسی خواب آلود نباشد کما اینکه در روایت است آب به صورت حسنین (علیهما سلام) می زدند تا در این شب ها بیدار باشند.
حجت الاسلام بیگدلی افزود: شب های قدر شب دعا، قرآن و شب زنده داری است و همه باید این فرصت مغتنم را به تجهد و عبادت و توبه بپردازند و از نتایج گناهانشان ترسیده اشک بریزند و از خدای متعال تقاضای عفو و بخشش کنند.
وی با تاکید بر اینکه مقدرات ما در شب قدر به امضای امام زمان (علیه السلام) می رسد، بیان کرد: دعا کنیم تا مقدرات ما خوب رقم بخورد تا دل امام زمان(علیه السلام) از آینده ما شاد باشد.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین