عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با مداحی حاج سعید حدادیان در مهدیه امام حسن(ع)
شب قدر دریا و اقیانوس بیکران است. اگر نمی توانیم که آب دریا را بکشیم باید به قدر تشنگی از آن استفاده کنیم. باید به قدر توان خود از شب قدر استفاده کنیم.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم اولین شب از لیالی قدر با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی، مناجات خوانی حاج سعید حدادیان و مداحی حاج ولی الله کلامی و کربلایی محمد حسین حدادیان در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

 در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام صدیقی را بخوانید

_ جایگاه لیلةالقدر در قرآن کریم به قدری است که انسان فکر می کند که قدر به ما نمی رسد. سوره مبارکه قدر خطاب به پیامبر(ص) می باشد. شب قدر ظرف نزول قرآن است. فرودگاه ملک مقرب و پیک وحی است. این یک نشانه و امتیاز است. امشب میهمانان شب قدر باید خودشان را به دریای قرآن متصل کنند و در این دریا شنا کنند. و لولوء و مرجان های زندگی و سرمایه ابد را از امن این دریا بتوانند به دست بیاورند.

_  قرآن کتاب هدایت، نور، شفا، قانون،سیاست، تولی و تبری، سعادت دنیا و آخرت است.قرآن بر سر گرفتن به این معنا است که ما سرسپرده قرآن هستیم و در راه قرآن سر می دهیم. این بیعت با قرآن است. امشب شب نزول کتابی است که مثل و نظیر ندارد.

_ قرآن اکسیر روح و اخلاق و ارزش هاست. خداوند متعال به اشرف خلائق و تاج  انبیاء و سادات انبیاء پیامبر اکرم (ص) فرموده که تو چه می دانی شب قدر چیست؟ اهمیت شب قدر فوق آن چیزهایی است که  با یک شب بیداری بتوان برکات و فیوضاتش را به دست آورد. شب قدر دریا و اقیانوس بیکران است. اگر نمی توانیم که آب دریا را بکشیم باید به قدر تشنگی از آن استفاده کنیم. باید به قدر توان خود از شب قدر استفاده کنیم.

_ چشم خدا امام زمان(عج)  است. اگر حضرت حجت(عج)  امشب به شیعیانشان در این کشور نگاهی بکنند شرایط ما تغییر پیدا می کند. مراقباتی است که باعث می شود انسان از سفره شب قدر دست خالی برنگردد. علامه طباطبایی فرمودند که خیر دنیا و آخرت را می خواهید نماز شب بخوانید. نماز شب انسان را خوش خلق می کند و روزی را فراوان می کند. در شب اول قبر نماز شب که نور باطن است باعث روشنایی قبر می شود.

_ در حدیث است که نسبت به اوقات نماز مراقبت کنید و  نماز را در وقت خود بخوانید. اهل نماز جمعه باشید. در حدیث دیگری آمده است اگر کسی در ماه رمضان همه نمازهای خود را به جماعت بخواند درک حضی  از لذتهای شب قدر نصیب او می شود.

_ درک شب قدر درک نزول امر به قلب نازنین امام زمان(عج) است. شب قدر اساساً شب سرنوشت است. قلمی که سرنوشت همه کائنات را به اذن الله در طول یک سال می نویسد قلب امام زمان(عج)  است. هر مقدار سنخیتمان با امام زمان(عج)  بیشتر باشد درجات شب قدر را بیشتر می توانیم احراز کنیم.

_ مرگ و حیات و رزق به دست خداست، عزت و ذلت و پیروزی و شکست به دست خداست و همه گره ها به دست خدا باز می شود باید از پیامبرش تبعیت کنید. امام زمان (عج)  جانشین پیامبر است. دستورات شرع را باید اجرا کنیم. نایب امام زمان (عج)  را محور قدرت بدانیم و از یک مرکز برای قدرت و وحدت الهام بگیریم که این نایب امروز ولایت فقیه است.

_ ماه مبارک رمضان قلب انسان را باید مشتعل کند و آن را روشن کند.  انسان در این ایام با حلاوت ایمان و مقابله با نفس اماره آرام آرام قلبش گرما پیدا می کند و به تدریج جرقه می زند و آتش عشق الهی در دل انسان روشن می شود و دل انسان ذوب می شود. خودیت انسان متلاشی می شود و این حجاب و واسطه که از انسان دور شد خدا در دل انسان تجلی پیدا می کند.ماه رمضان ماه تجلی حق تعالی است.

_ خداوند در دو شب در سال تجلی دارد. یک تجلی خداوند در شب قدر است که با اقتدا به امام زمان (عج)  می باشد. در حدیثی آمده است کسی که شب قدر را درک کند و بخشیده نشود خدا آن را دور کند و چقدر آدم بدبخت و مهجوری است. کسی پدر و مادر داشته باشد و نتواند با راضی کردن پدر و مادر گناهش بخشیده شود کارش خراب است. سایه پدر و مادر سایه رحمت خداوند است.

_ پدر و مادر اگر از انسان راضی باشد خداوند از گناهاش می گذرد و اگر پدر و مادر از انسان راضی نباشد گناهانش بخشیده نمی شود.شب قدر امام زمان (عج)  سفره اش خیلی گسترده است.سه گروه عاق والدین و شراب خوار و کسی که کینه مؤمن در دلش است سر سفره امام زمان (عج)  پذیرفته نمی شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صالح
|
ROMANIA
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
0
سلام
پس عکس حاج محمدرضا نوروزی قاری هیات کو؟؟؟؟
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین