عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
مجموعه آموزشی الحان الذاکرین شامل دو عنوان کتاب و نرم‌افزار برای آموزش اصول شعر و ادبیات و نغمه سرایی ویژه ذاکرین اهل بیت(ع) منتشر شد.
عقیق: عاصمه فندرسکی مسئول موسسه فرهنگی آوای مهربانی از تولید بسته فرهنگی الحان الذاکرین خبر داد و گفت: این بسته آموزشی شامل دو مجموعه کتاب و شش لوح فشرده و یک نرم‌افزار هوشمند است که طی دو سال و با فعالیت و همکاری نزدیک به ۵۰ نفر از متخصصان مدیحه سرایی و موسیقی ایرانی برای استفاده ذاکرین اهل بیت(ع) آماده شده است.

وی ادامه داد: بسته آموزشی الحان الذاکرین، با موضوع آموزش مسائل مرتبط با لحن و صوت، مرجع ارزشمندی برای دانش آوازی ذاکرین و مداحان اهل بیت(ع) و تولید سبکهای نوحه، مدح و مولودی است که در ۴ بخش تهیه و تولید شده است.

فندرسکی افزود: بخش نخست از این مجموعه با عنوان الحان الذاکرین یک دربرگیرنده کتابی با عنوان علم الالحان است که شامل مبانی نظری آواز ایرانی، مباحث شعرشناسی، اصول و مهارتهای صداسازی و بهداشت صوتی می‌شود و در ۳۰۶ صفحه تالیف شده است. این کتاب در چهار بخش مبانی نظری آواز و مداحی، آشنایی با شعر، تمرینات تنفسی و آشنایی با اصول صداسازی تدوین شده است. دومین بخش از این بسته فرهنگی آلبوم صوتی الحان الذاکرین، است که در آن نغمات و آوازهای آئینی در شامل ۱۹۲ گوشه در ۱۲ مقام آوازی (هفت دستگاه و ۵ آواز) توسط مداحان اهل بیت(ع) و به منظور استفاده عمومی خوانده شده است.

مسئول موسسه فرهنگی آوای مهربانی با اشاره به بخش سوم از این بسته فرهنگی گفت: کتاب بحورالالحان ویژه ذاکرین سومین بخش از این بسته فرهنگی است که در آن گلچینی از اشعار آیینی و مناسبتی با ذکر نام دستگاهها، آوازها و گوشه‌هایی که این اشعار در آن خوانده می‌شوند و نیز معرفی وزن و قالب آنها قرار گرفته است. همچنین این کتاب مقدمه‌ای از حاج علی انسانی را نیز بر خود دارد.

به گفته فندرسکی بخش چهارم از این بسته فرهنگی نیز دربرگیرنده نرم‌افزار چند رسانه‌ای است که بیش از ۸۵۰ نغمه صوتی، ۱۹۲ نغمه در ردیف‌های آوازی و ۹۲ فایل شامل بازسازی نغمات مداحان قدیمی است. این نرم‌افزار همچنین ۲۷ فایل صوتی شامل سبک‌های تازه ایجاد شده در مداحی را نیز در خود داراست.


منبع: خبرگزاری مهر

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۰
6
1
احتیاجی نیست همه اشان به لطف ماهواره با دستگاه های خوانندگی لوس آنجلیسی اشنا هستند و خوب مشتری هم دارند فقط لخت شدنش کمه که انشالله با کمی تمرین دیگه با ...... به عزاداری بپردازند
مدیر پایگاه ادب را رعایت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
بوی وهابیت میاد
بچه ها بو بکشید ...
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
ایشان حقیقت را میفرمایند و آسیبی است که متاسفانه در دستگاه عزاداری وارد شده و انکار هم نمیشود کرد
اما ای کاش مودبانه تر میگفتند
انتقادی موثر خواهد بود که توام با ادب باشد
رزمنده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
0
1
سلام این تیپ افراد مشکل شخصیتی دارند که امیدوارم خدا شفاشون بده وهیج غلطی هم نمی تونن بکن .
كلب العباس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
0
2
بسم رب الحسين
خواهشا هركي مي خواد در مورد لخت زني و مجالس امام حسين(ع) نظر بده به اين موارد توجه كنه:
1-آيت الله بهجت و بزرگان فرمودند كه ما نمي توانيم در مورد مجالس امام حسين(ع) نظر بدهيم.(يعني ما از مراجع يا اوليا بالاتريم؟) -2-بريم فلسفه لخت زني، لتمه زني رو بدونيم كه چرا لخت زني مي كنيم.-3- همين مجالس شوره كه جوونارو به امام حسين نزديك كرده بازم ما يه بخار و غيرت حسيني از خودمون نشون داديم. و سخنم به اون آقايي كه توهين كرد: 1- اگه سني هستي برو كتاب بخون. 2- اگه وهابي هستي كه هيچ چون شما كافر و نجسيد به اين دليل كه خدا رو جسم مي دونيد كه قابل ديدنه. اعتقاد به تحريف قرآن داريد. و مواردي از اين قبيل. پس شما كافريد و سخنتان بيهوده و دور از شان و منزلت نه تنها اسلام بلكه انسانيته كه خداوند هم در قرآن شمارو كمتر از انعام(حيوانات) معرفي كرده است.3- اگه هم شيعه هستي برو معني و تفسير قرآن رو بخون و قرآن رو درك كن. ثانيا برو فلسفه عاشورا رو بخون ثالثا هيچ وقت با بي عقلي و بي دانشي نظر نده. والسلام علي من التبع الهدي و السلام علي من اتبع محمد(ص) و آله الطيبين(ع)
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
2
0
سلام.شما به خودتان اجازه می دهید که درمقابل والدین خودلباس های خودراازتن بیرون آورید؟ اگر انسان والدین خودراازدست دهد درمجلس ختم ایشان بدون لباس حاضرمیشود؟ حال چگونه پوشش خودرادرمقابل مولای خود ازتن بیرون می آورید؟{مگرشهیدان زنده نیستند}؟آیاواقعا اگربه دیدن حضرت مهدی هم بروید بدون لباس می روید؟پس این همه حیا کجا می رود؟آیا حضرت مهدی هم این گونه عزاداری میکنند؟یااین که برای جدبزرگوارشان خون گریه می کنند؟چرا به جای بی ادبی باهمین امکانات به فکر پیشرفت وقرب جامعه وخود به خداوندواولیاءالله نیستیم.اگرراست می گوییم که ایشان رادوست داریم ومی خواهیم کاری کنیم که خودمان وجامعه مان بوی ایشان بگیردوبه جای این که سال به سال ازاهمیت وارزش عزاداری کم شود وبه طرف موسیقی وطبل وریا ونشان دادن خود به دیگران ومادی گرایی وانحراف وهزار مسائله دیگر کشانده شودودرنهایت به کم شدن علاقه وفراموش کردن صاحب عزاوفساد برروی زمین منجر شود .اگرمیتوانیم این کارهاراانجام دهیم. جلوی نفوذ سیاست ها ی کثیف دشمنان رابگیریم.جلوی ساخت وساز این وسایل اضافه {طبل وعلامت های صلیب و ...}رابگیریم وآرام آرام باتوکل و هم فکری واستفاده ازتقوا همه ی ابعاد جامعه ی خودراجمع وجورکنیم واشک چشم وقلبی پاک منتظر باشیم... .نه این که مانند شورگرفته ها باخودمان ودر خودماندرگیرباشیم.مگرعزاداری ها ودسته هاو
{خیابان هارانمی بینید{درهنگام محرم بدترنمیشود؟
} اگرکاری ازدستت مان برمیآیدهمین باشد وبس تاراضی شوندازدستمان.التماس دعا یاعلی ع
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین