عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۳۲۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
اداره فناوري اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، در ادامه سياست‏هاي نشر ديجيتال و با هدف انتشار ديجيتال منشورات و آثار پژوهشگاه، نسخه موبايلي كتاب پوشش و تغذيه در سيره معصومان(ع) را توليد و در دسترس علاقه‌مندان قرار داد.
عقیق: كتاب پوشش و تغذيه در سيره معصومان(ع) ضمن اشاره به ديدگاه قرآن كريم، گفتار و كردار معصومان(ع) را در اين زمينه بررسي مي‌نمايد و تلاش مي‌كند تا نمونه و الگوي مناسبي از سيره اهل‌بيت(ع) در اين‌باره ارائه نمايد.
مؤلف در اين اثر سخن خداوند در قرآن، سيره نبوي و سيره ائمه(ع) را از منابع معتبر روايي، تاريخي، تفسيري و ... استخراج، تنظيم، تدوين و به زبان روز بيان كرده و نيز كوشيده تا نظر قرآن و پيامبر(ص) را درباره اهميت، ضرورت و چگونگي پوشش و تغذيه و نيز روش و سيره نبوي را به عنوان مدخل ورود به بحث مطرح كند.
اين كتاب از «مقدمه و چهار بخش: كليات، تغذيه و پوشش در نگرش و روش نبوي و فاطمي، جايگاه تغذيه در نگرش و روش ائمه(ع)، پوشش در نگرش و روش ائمه (ع)» گردآوري شده است.
بخش اول از سه فصل «مفاهيم، جايگاه تغذيه و پوشش در قرآن، فرهنگ تغذيه و پوشش در زمان معصومان(ع)» تشكيل شده است.
بخش دوم با عنوان تغذيه و پوشش در نگرش و روش نبوي و فاطمي فصل‌هاي «جايگاه تغذيه در نگرش و روش پيامبر(ص)، پوشش در نگرش و روش پيامبر(ص)، تغذيه و پوشش در نگرش و روش حضرت زهرا سلام‌الله‌عليها» را در خود گنجانده است.
در بخش سوم كه جايگاه تغذيه در نگرش و روش ائمه(ع) نام دارد مطالب فصل‌هاي «جايگاه تغذيه در نگرش ائمه(ع) و جايگاه تغذيه در روش ائمه (ع)» نگاشته شده است.
در بخش چهارم اين كتاب «مقدمه و سه فصل: جايگاه پوشش در نگرش ائمه(ع)، ويژگي‌هاي پوشش در نگرش ائمه(ع) و روش ائمه(ع) در پوشش» به چشم مي‌خورد.
خاطر نشان مي شود:اين محصول از ابزارها و قابليت هاي متعدد پژوهشي براي پژوهشگران برخوردار بوده كه از مهمترين قابليت هاي اين نرم افزار مي توان به نمايش متن كتاب، جستجو، بخش تاريخچه مطالعه، نشانه گذاري و علاقمندي ها، اشتراك گذاري (انتخاب متن، ارسال و اشتراك گذاري در جوامع مجازي و...)، ذخيره تمام يا بخشي از محتوا، پرش به صفحات يا مجلدات ديگر و كليدهاي پيمايش در نمايش، بخش تنظيمات (تنظيم ويژگي هاي نمايش متن، تنظيمات نوع و اندازه قلم و فونت، تعيين فاصله بين خطوط، تنظيمات مطالعه نمايش روز و شب) و... اشاره كرد.
لازم به ذكر است، نسخه موبايلي كتاب پوشش و تغذيه در سيره معصومان(ع) نوشته اميرعلي حسنلو كه در 364 صفحه مي باشد، از طريق فروشگاه الكترونيكي نشر ديجيتال پژوهان به آدرس digi.isca.ac.ir و همچنين از طريق فروشگاه اندرويدي بازار قابل تهيه و استفاده مي‏باشد.
علاقمندان جهت دانلود نرم‌افزار موبايلي كتاب پوشش و تغذيه در سيره معصومان(ع)، به سايت فروشگاه نشر ديجيتال پژوهشگاه به آدرسhttp://digi.isca.ac.ir يا به صفحه اختصاصي پژوهشگاه در سايت بازار به آدرس https://cafebazaar.ir/developer/isca-itمراجعه نمايند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین