عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
آیت الله مکارم شیرازی:
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند:مسجد جمکران دارای ریشه تاریخی است و چیزی نیست که کسی بخواهد آن را یک داستان موهوم و یک افسانه بداند.
عقیق: این مرجع تقلید ظهر امروز در دیدار با مدیران و خادمان مسجد مقدس جمکران با اشاره به نشانه های ظهور  اظهارداشتند: آیات متعددی در قرآن کریم دلیلی بر ظهور است؛ خداوند در قرآن بیان کرده است که در کتاب آسمانی نوشتیم که این زمین جولانگاه ظالمان و ستمگران باقی نخواهد ماند، بلکه زمین را بندگان صالح من در اختیار می گیرند.

ایشان افزودند: از این تعبیر استفاده می شود که هم قیام صورت می گیرد و هم متولیان قیام، عباد صالح خدا هستند و هم هدف قیام این است که صلح و صفا را در دنیا مستقر کنند و خداوند  سپس بیان می کنند که چنین آینده ای قطعا رقم خواهد خورد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: منتظران حضرت مصداق عبادی الصالحون هستند؛ بر خلاف کسانی که می گویند دنیا باید سراسر ظلم شود تا حضرت بیاید تا عدل و داد همه جا را فرابگیرد چنین نیست.

معظم له بیان کردند: برخی از علمای اهل سنت کتاب هایی نوشتند که اصلا عنوان کتاب در اثبات تواتر روایات مهدوی است که از شخص پیامبر(ص) نقل شده است؛ البته شیعه در این زمینه کتب بسیاری دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارکردند: مرحوم حاجی نوری در کتاب جنه الماوی که همراه با جلد 53 بحارالانوار چاپ شده است وقتی به نام حسن بن مثله جمکرانی می رسد، داستان را به این صورت نقل می کند که حسن بن مثله می گوید که شب هفدهم ماه رمضان در خواب بودم، نیمه شب درب زدند و از خواب بیدار شدم و رفتم و به من گفتند که مولایت تو را صدا می زند، من به همراه آنها رفتم به محلی که مسجد در آن بیان شده است دیدم که عده ای در آن مشغول عبادت هستند و دیدم که حضرت در بالا نشسته و حضرت خضر در کنار ایشان است و سپس حضرت به وسیله حضرت خضر دستورات خود را به من دادند که این داستان بسیار عجیب است.

ایشان افزودند: حضرت فرمودند، یک قطعه زمین مال ماست و تو بدون اطلاع به زمین های خود اضافه کرده ای و هر سال هم ضرر می دهی؛ از آنها منصرف شو و مالی  که در آن بدست آورده ای را صرف ساخت مسجد کن، و از یک قطعه زمین در اردهال هم ضمیمه کن و مسجدی بساز و در ادامه حضرت به آداب ساخت و آداب عبادت در آن نیز اشاره می کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: وی صبح به خانه عالم قمی یعنی حسن الرضا رفت و وقتی او را دید، وی گفت من منتظر تو بودم، زیرا در خواب دستور دادند که کسی نزد تو می آید وچنین امری را بیان می کند؛ آن مسجد در 373هجری قمی بنا نهاده شد.

معظم له بیان کردند: مسجد جمکران دارای ریشه تاریخی است و چیزی نیست که کسی بخواهد آن را یک داستان موهوم و یک افسانه بداند؛ نکته دیگر اینکه وی در بیداری بوده است نه خواب؛ نکته دیگر آن است که در سالهای اخیر بدون اینکه تبلیغات خاصی روی مسجد شود، مسجد یک شکوفایی عجیبی پیدا کرده است؛ چیزی که در زمان قبل از انقلاب در خواب هم تصور نمی کردیم.

حضور 20 میلیون زائر دلیل بر حقانیت مسجد جمکران

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارکردند: پیش از انقلاب می دیدم که این مسجد یک مسجد کوچک بود و دربش هم بسته  است و موقع برگشت دربش را می بستیم؛ اما بعد از انقلاب شور عجیبی افتاد که یکی از نشانه های حقانیت مسجد است و کار به جایی رسیده است که سال گذشته 20میلیون نفر به زیارت مسجد آمدند.

ایشان افزودند: عبادت این مسجد هم تبلور توحید است؛ همه این نماز توحید خالص است و جاذبه ای پیداکرده است؛ افرادی که این جاذبه برای آنها دردناک بوده است تلاش کردند که این جاذبه را کم رنگ کنند که تلاش آنها به نتیجه نرسید.

مخاطبان مسجد اغلب از نسل جوان هستند

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: نکته جالب این است که مخاطبان مسجد اغلب از نسل جوان هستند؛ حال تصور کنیم که چقدر از جوانان در این مسجد توبه می کنند و افرادی که پیوندشان با امام زمان(عج) بیشتر می شود و چقدر برای ظهور حضرت دعا می کنند؛ نمی دانم چرا برخی افراد این گونه حرف های سبک می زنند ولی حرف های آنها به جایی نمی رسد.

معظم له بیان کردند: البته پروژه هایی از مسجد باقی مانده است که هنوز ناتمام است؛ اخیرا درالشفا را با عنایت خداوند کامل کردیم که می تواند خدمت رسانی خوبی به آنجا انجام شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند:  امیدواریم برنامه های دیگر مسجد هم به حدی باشد که جوابگوی مراجعان به مسجد  شود  و اگر به مسجد می آیند برای حضور بارهای دیگر ذوق بیشتری داشته باشند و این مساله یک کمک خاصی می خواهد؛ حدود 3 میلیارد صرف دارالشفا کردیم و امروز نیز 10میلیون تومان کمک می کنیم.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین