عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸
امام جمعه اصفهان، حصول ویژگی های انسان متقی را نیازمند تمرین و ممارست دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا در حد امکان به ویژگی های متقین نزدیک شویم.
عقیق: آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد،  امام جمعه اصفهان، همزمان با هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان به ادامه شرح خطبه متقین پرداخت و با اشاره به ویژگی های متقین اظهارداشت: متقین خود را به سختی می اندازند و دیگران را از خود در راحتی قرار می دهند، لذا شرشان به کسی نمی رسد.
عضو مجلس خبرگان رهبری به روایتی اشاره کرد و گفت: مؤمن شر خودش را  بر خود کفایت می کند و نیازی به محکمه و قضاوت نیست.
وی خاطر نشان کرد: هر انسانی خیر و شر دارد، لذا انسان با تقوی خود را کنترل می کند و جلوی شر خود را می گیرد، اما برخی خود را کنترل نمی کنند، لذا برای مقابله با شر آن ها باید به قاضی و پلیس مراجعه کرد.

* مؤمن فحاشی نمی کند
آیت الله طباطبایی نژاد، صداقت را از دیگر ویژگی های انسان متقی برشمرد و گفت: متقین دروغ نمی گویند، غیبت و فحاشی نمی کند، همانطور که حضرت علی (ع) در روایتی می فرمایند: مؤمن فحاشی نمی کند.
وی به روایت دیگری در وصف مؤمنین اشاره کرد و گفت: اگر کسی همسایه مؤمن شود، از او در امان است تا جایی که مشکلاتش را برطرف می کند، به او آزار نمی رساند و سعی می کند خیرش به دیگران برسد.
این استاد حوزه، ایثار را از مکارم اخلاق دانست و  ادامه داد: انسان متقی از نفس خود می گذرد و هر آن چه خود به آن نیاز دارد را در راه خدا به دیگران می بخشد که این عمل مصداقی از مکارم اخلاق است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار داشت: برای حضرت علی (ع) لباسی نو خریده بودند، حضرت وقتی غلامش قنبر را دید که لباس مناسبی ندارد، گفت: این جوان با لباس نو خوشحال تر است، همین لباس برای من کفایت می کند.
وی به نمونه دیگری از ایثار در اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا (س) نیز روز پس از ازدواجشان با همان لباس های قدیمی بیرون آمدند، پیامبر خدا (ص) ایشان را دیدند و گفتند: چرا لباس جدیدی که برای شما خریداری شده بود، نپوشیدی؟ حضرت پاسخ دادند: در مسیری که می آمدم نیازمندی را دیدم که از من به آن لباس محتاج تر بود، لذا لباسم را عوض کردم و همان لباس قدیمی را پوشیدم.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین