عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۲۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
آیت الله العظمی مکارم؛
حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: قرآن بیان می فرماید، تقوا است که اجازه ورود انسان به بهشت را می دهد و باتقوا حق ورود به بهشت را دارد.
عقیق:این مرجع تقلید جمعه شب در برنامه ویژه ماه مبارک رمضان در صداوسیما، گفتند: ریشه همه خوبی ها تقوای الهی است؛ در آیه 197 سوره بقره آمده که ما مسافرانی در عالم هستیم که به سوی جهان دیگر در حرکت هستیم و هر مسافری زاد و توشه ای لازم دارد که بنا به فرمایش قرآن بهترین زاد و توشه شما تقو ای است

ایشان افزودند: در جای دیگری از قرآن آمده است که ،تقوا به لباس تشبیه شده است که عیوب انسان را می پوشاند و بدن انسان را در مقابل ضربات حفظ می کند، ولی این لباس حمایت وهدایت و زیبایی و پوشاننده عیب است؛ در مقابل سرما و گرما هم آثار بسیاری دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت تقوا و تشبیه جالب توجه تقوا به لباس در این آیه اظهارکردند: ما در عالم معنویت هم باید لباس داشته باشیم تا از خطرات مصون بمانیم که این لباس تقوا است.

ایشان بیان کردند: در آیه 63 سوره مریم می خواهیم که برای ورود به بهشت احتیاج به گذرنامه و اجازه عبور است؛ قرآن بیان می فرماید،  تقوا است که اجازه ورود انسان به بهشت را می دهد و باتقوا حق ورود به بهشت را دارد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: قرآن می فرماید، نه اینکه بنیان هر کاری باید تقوا باشد، بلکه اساس ساخت مسجد هم باید تقوا باشد؛ منافقان برای ایجاد اختلاف در میان صفوف مسلمانان مسجدایجاد کرده بودند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: می دانیم که در تمام خطبه های نماز جمعه از اولین واجبات، توصیه به تقوا است و امکان ندارد که خطبه ای بدون سفارش به تقوا قرائت شده است.

ایشان گفتند: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که بیشترین چیزی که باعث ورود مومنین به بهشت می شود، تقوا و حسن خلق با دیگران است؛ در حقیقت درباره تقوا آیات و روایات بسیاری در خصوص تقوا وجود دارد و به همین خاطر اهمیت و جایگاه آن بسیار بالا است.

این استاد حوزه خاطرنشان کردند: حقیقت تقوا، پرهیز و نگهدارندگی است؛ همچون پرهیز در بیماری های جسمی را نیز تقوا می گویند؛ تقوا پرهیزیدن از خدا نیست در واقع از خلافت از گناه پرهیزیدن است؛ باید انگیزه ای در درون وجود انسان باشد که او را از گناه باز دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان کردند: در واقع تقوا احساس مسئولیت درونی است که انسان را از گناه باز می دارد؛ این احساس مسئولیت الهی بهترین تعریفی است که می توان از تقوا ارایه کرد که نمونه های بسیاری در این رابطه وجود دارد؛ باید در این ماه تمرین تقوا داشته باشیم تا در ماه های بعد نیز از این برکات بهره ببریم.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین