عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
جشن میلاد امام حسن(ع) با مداحی حاج سعید حدادیان و حاج محمود کریمی
آدم ظرفیت دارد تا مظهر تمام صفاتی که در دعای مجیر است ، بشود . دعا مانند ساحل است. عاشق با این اسماء می خواهد که همرنگ معشوق شود.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی و مولودی خوانی حاج سعید حدادیان،حاج محمود کریمی ، حاج احمد نیکبختیان و کربلایی محمد حسین حدادیان در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام صدیقی را بخوانید:

_ خداوند دارای اسماء الحسنی است. حسنی اسم احسن است. حسنی به معنای زیباترین است. اسم های خداوند زیباترین و قشنگ ترین اسم ها در عالم کیهان است. خداوند متعال برای هر کسی متناسب با وجودش یک اسمی از اسماء خود را برگزیده تا هوای بنده اش را داشته باشد.

_ "الله" تجسم همه اسماء خداست. "الله"  اسم اعظم است و هزار و یک اسمی که خداوند به ما معرفی و  جلوه کرده همه در اسم الله جمع است. هادی یکی دیگر از اسماء الهی است که به معنای این است که کسی انسان را با خود می برد.

_ خدای متعال خودش رفیق خوب است. رفیق خوب مأمور خداوند است. رفیق بد و  شیطان سگ شکاری خداوند است. انسانی که بد می شود رفیق بد گیرش می آید. اگر با خدا درست رفاقت کردی رفیق خوب گیرت می آید.

_ ذکر مخصوص پیامبر(ص) یا حی و یا قیوم است. دعای مجیر را در این ایام مستحب است که بخوانیم. خداوند می خواهد عاشق درست کند. خداوند اسماء را که در قرآن و کتاب ها به ما آموخته است برای بردن دل بندگان آورده است. خداوند بندگانش را اینقدر دوست دارد که زیبایی های خود را در اسماء الحسنی قرار داده است.

_ اولین کسی که در دنیا خلق شده است حضرت آدم است. امتیاز آدم نسبت به ملائکه این است که آدم عشق دارد ولی ملائکه عشق ندارند. بهشت چون عشق ، جانبازی، شهادت و دربه دری ندارد خداوند آدم را از بهشت بیرون کرد که آدم چهل سال گریه کند و دربه دری بکشد و نشان بدهد که عاشق است و ول کن نیست و با تلاش به معشوق خود برسد.

_ آدم ظرفیت دارد تا مظهر تمام صفاتی که در دعای مجیر است ، بشود . دعا مانند ساحل است. عاشق با این اسماء می خواهد که همرنگ معشوق شود. رنگ خدا را گرفتن و نماینده خدا شدن لازمه آدمیت است. آدمی که عاشق خدا و اولیاء خدا نیست آدم نیست و به مقام آدمیت نرسیده است.

_ مؤمن کسی است که آرامش می دهد و امنیت درونی می آورد. قلب انسان را از ناامنی و اضطراب نجات می دهد. شهدای ما مظهر مؤمن هستند. این امنیتی که ما داریم در هیچ جای عالم وجود ندارد. شهید خودش رنگ خدایی گرفته و به خدا واصل شده و خونش باعث امنیت جامعه است.

_ در سه آیه آخر سوره حشر خداوند در بسته را بر روی انسان باز می کند و حاجات را برآورده می کند. این آیه دوازده اسم از اسماءالحسنی پروردگار را دارد.

_ یکی از مظاهر محبت پروردگار میهمانی ماه مبارک رمضان است. بسته به ظرفیت ما خداوند از ما پذیرایی می کند. بعضی ها روزه ظاهری دارند و فقط سفره افطاری و سحری را از خداوند می گیرند. عده ای روزه اخلاقی می گیرند. اینان صفات رذیله را به خاطر خداوند از وجودشان دور می کنند. در این صورت خداوند خانه خود را دل بنده قرار می دهد و اراده خدا اراده انسان می شود.



 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین