عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۰۹۶
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
اسلام توجه خاصی به حمایت از محرومان و مقابله با فاصله طبقاتی دارد، لذا در این بین پرداخت زکات به عنوان یکی از منابع در آمدی برای کمک به فقرا و نیازمندان، بسیار حائز اهمیت است.
عقیق: حجت الاسلام غلامحسین موحدی،  در شیراز با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ زکات در جامعه، گفت: اسلام به صورت یک مکتب صرفا اخلاقی و یا فلسفی و اعتقادی ظهور نکرد، بلکه به عنوان یک آئین جامع که تمام نیازمندی های مادی و معنوی در آن پیش بینی شده، پا به عرصه ظهور گذاشت.
وی ادامه داد: اسلام توجه خاصی به حمایت از محرومان و مقابله با فاصله طبقاتی دارد، لذا در این بین پرداخت زکات به عنوان یکی از منابع در آمدی برای کمک به فقرا و نیازمندان، بسیار حائز اهمیت است.
مدیر مدرسه علمیه اباصالح(عج) زرقان افزود: بدون شک هر جامعه ای دارای افراد از کار افتاده، بیمار، یتیم، بی سرپرست، معلول و نیازمند می باشند و بدون پشتوانه مالی کمک به آنها امکان پذیر نمی باشد، به همین دلیل در اسلام مسئله زکات که در حقیقت یک نوع مالیات شرعی محسوب می شود، از اهمیت خاصی برخوردار است، تا آنجا که در بسیاری از موارد همراه با نماز ذکر شده و حتی شرط قبولی نماز شمرده شده است.
وی اضافه کرد: حدود و مقدار زکات آنچنان دقیق در اسلام تعیین شده که اگر همه ی مسلمانان زکات اموال خویش را به طور صحیح و کامل بپردازند هیچ فردی فقیر و محروم در سرتاسر کشور اسلامی باقی نخواهد ماند.
حجت الاسلام موحدی در پایان خاطر نشان کرد: اگر مردم این اصل مهم اسلامی را فراموش کنند، شکاف و فاصله طبقاتی میان گروه ها آنچنان می شود که حتی اموال ثروتمندان نیز به خطر خواهد افتاد.

منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین