عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
حجت الاسلام کفیل؛
پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه رمضان سیمای ظهور صاحب الزمان(ع) است، گفت: یکی از فلسفه های وجودی روزه یاد فقراست. زیبایی رمضان در این است که جامعه خودبین را دگربین می کند.

عقیق:حجت الاسلام محمدصادق کفیل با بیان اینکه در ماه رمضان به یاد ظهور می افتیم، گفت: رمضان سیمای ظهور حضرت صاحب الزمان است چراکه امام عصر(ع) فرمودند به واسطه ما دل ها به هم نزدیک شده و مردم یک دل می شوند.

وی با بیان اینکه وقتی در ماه رمضان دل ها به یاد ظهور می افتند، آن موقع است که همه دل ها یکی می شوند، خاطرنشان کرد: وقتی امام عصر(ع) ظهور می کنند، کینه ها از بین می رود. همانطور که وقتی وارد ماه رمضان می شویم، کینه ها از دل ها بیرون می رود و باعث نزدیکی به هم می شود.

حجت الاسلام کفیل بهترین بخشیده شدن را بخشیدن دانست و بیان داشت: در روایت داریم که در زمان افطار هزاران نفر از جهنم نجات پیدا می کنند، بنابراین بهتر است در ماه رمضان درخواست بخشش از خداوند متعال کنیم و تنها راه بخشیده شدن، بخشش است.

این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه ظهور امام عصر(ع) مظهر تام تمامی این اعمال است، اظهارداشت: ظهور امام عصر(ع) در میان مردم الفت ایجاد می کند و موجب از بین رفتن کینه ها می شود. به طوری که همه مردم با هم صمیمی می شوند.

وی تصریح کرد: در هیچ وقت از سال همه دور هم جمع نمی شوند. بنابراین در ماه رمضان که دل ها به هم نزدیک شده و کینه ها از بین رفته است، بهتر است محور سفره های افطار ما دعا برای ظهور امام عصر(ع) باشد.

حجت الاسلام کفیل ادامه داد: دعای تعجیل فرج در پای سفره های افطار و سحری می تواند برنامه ریزی برای زمینه سازی ظهور باشد. پس با دعا برای ظهور گامی به سوی زمینه سازی برداریم.

این پژوهشگر مهدوی یکی از فلسفه های وجودی روزه را یاد فقرا و گرسنگان دانست و بیان داشت: براساس این نگاه، جامعه در ماه رمضان به نوعی دگربین می شود. بنابراین زیبایی ماه رمضان در این است که جامعه خودبین را دگربین می کند.

وی با بیان اینکه ظهور یعنی تبدیل خودبینی به خدابینی، افزود: وقتی با روزه در رمضان به یاد فقرا و نیازمندان می افتیم، چه بهتر است که قصد افطار و سحری ما در این ماه سلامتی حضرت، ظهور و رسیدن به جامعه مهدوی باشد.

حجت الاسلام کفیل خاطرنشان کرد: اگر در ماه رمضان مشکلات جامعه را بیشتر می بینیم، لازم است که بیشتر به یاد ظهور باشیم و برای رسیدن به جامعه عدالت محور مهدوی حرکت کنیم.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین