عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۹۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
به مناسبت فرخنده ميلاد با سعادت امام حسن مجتبي(ع) مراسم جشني با حضور عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در جوار آستان مقدس امامزادگان استان تهران برگزار مي‌شود.
عقیق:همزمان با شب نيمه ماه مبارك رمضان و ولادت با سعادت كريم اهل بيت امام حسن مجتبي(ع)، مراسم جشني در روز چهارشنبه، 10 تيرماه، همزمان با نماز مغرب و عشاء با اجراي برنامه‌هاي متنوع سخنراني، مولودي در جوار آستان مقدس امامزاده حسن(ع) در پاكدشت، آستان مقدس امامزاده عقيل(ع) در اسلامشهر، آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) در شهرري، بقعه شيخ صدوق(ره) و آستان مقدس امامزادگان سيدجعفر و سيده‌حميده خاتون(ع) برگزار خواهد شد.
اين مراسم با سخنراني حجت‌الاسلام بيگدلي و با مداحي مهدي نعمتي در جوار آستان مقدس امامزاده حسن(ع) پاكدشت، سخنراني حجت‌الاسلام اميري و با مداحي اصغر پيراحمدي در جوار آستان مقدس امامزاده عقيل(ع) در اسلامشهر، سخنراني حجت‌الاسلام موحدي راد و با مداحي فاتحي در جوار آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) شهرري، سخنراني حجت‌الاسلام رضا‌پور و با مداحي محمد تات در بقعه شيخ صدوق(ره) و سخنراني حجت‌الاسلام عادل و با مداحي حاج‌ شريفي در جوار آستان مقدس امامزادگان سيدجعفر و سيده‌حميده خاتون(ع) برگزار مي‌شود.
يادآور مي‌شود، آستان مقدس امامزاده عقيل(ع) در شهرستان اسلامشهر، خيابان امام سجاد(ع) ( زرافشان)، خيابان امامزاده عقيل(ع)، كوچه امامزاده واقع شده است. نسب ايشان به حضرت ابوالفضل‌ العباس(ع) مي‌رسد.
اين بقعه كه قدمت آن به دوره صفويه بازمي‌گردد در محوطه قبرستاني مشجر و بوستان شهدا واقع شده است. اين بقعه متشكل از گنبدخانه، شبستان اصلي و فرعي، آبدارخانه و ايوان ورودي و دفتر آستان است. ضريح مطهر نيز در سال 1372 توسط اداره اوقاف و امورخيريه ساخته و نصب شده است.
آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) در شهرري، خيابان شهيدرجايي بعد از 13 آبان قبل از بيمارستان هفتم تير واقع شده است.
بقعه متبركه شيخ صدوق(ره) در شهرستان ري، خيابان شهيد غروي، قبرستان ابن‌باويه واقع شده است. شيخ صدوق از علماي معروف شيعه بودند كه در سال311 قمري در شهر قم ديده به جهان گشود و پس از گذر عمري پر بركت در سال 381 دار فاني را وداع گفت. مزار ايشان بر اثر حملات چنگيزخان مغول و عوامل طبيعي ويران شد و سال‌هاي سال زير توده‌اي از خاك مدفون ماند.
سرانجام در زمان ناصرالدين شاه قاجار سرداب ايشان كشف شد و جسد ايشان با وجود گذشت سال‌هاي متمادي، سالم و معطر نمايان شد. ايشان نويسنده كتاب ارزشمند شيعه به‌ نام «من لا يحضره الفقيه» است.
بقعه ايشان شامل دو شبستان، دو گلدسته و همچنين ضريح فلزي مطلا است. در اين آرامگاه بسياري از علماي شيعه و بزرگان همچون غلامرضا تختي، علي‌اكبر دهخدا و عارف واصل شيخ رجبعلي خياط مدفون شده‌اند.
بقعه مباركه امامزادگان سيدجعفر و سيده‌حميده خاتون(ع) در بلوار آيت‌الله اشرفي اصفهاني، منطقه باغ فيض در محوطه‌اي وسيع و مشجر به مساحت حدود 7000 متر مربع و در مجاورت باغات كن واقع شده است. امامزادگان سيدجعفر و سيده‌حميده خاتون(ع) از نوادگان حضرت موسي بن جعفر(ع) هستند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین