عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۹۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۶
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور همدان گفت: برای داشتن حضور قلب و تمرکز در به جای آوردن نماز باید خشوع داشته و خودسازی کنیم.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی محمدی اظهار کرد: حضور قلب در هنگام عبادت و به جای آوردن نمازهای واجب از گذشته معضلی بوده که مرحوم آیت‌الله بهجت نیز فرموده بودند من هم با این موضوع درگیرم.
وی افزود: افزایش خشوع در نماز و دوری از تعلقات دنیایی زمینه‌ساز داشتن تمرکز و حضور قلب در به جای آوردن نماز و عبادت است.
محمدی تصریح کرد: یکی از راه‌های موثر در داشتن حضور قلب در امر عبادت آماده کردن مقدمات حضور قلب است.
وی تصریح کرد: تا زمانی‌که از اشتغالات ذهنی و فکری دنیا دوری نکنیم نمی‌توانیم به تمرکز مورد نظر دست یابیم البته زمانی‌که انسان در هر امری توکل به خدا را مدنظر داشته باشد به راحتی می‌تواند در هنگام عبادت حضور قلب پیدا کند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور همدان تاکید کرد: اگر در هنگام عبادت لباس خاص بپوشیم و مکانی ثابت در نظر بگیریم راحت‌تر می‌توانیم حضور قلب داشته باشیم و با خداوند راز و نیاز کنیم.
محمدی در مورد عدم استجابت دعا در برخی موارد گفت: تا زمانی که انسان موانع را از سر راهش برندارد و به عبادت و راز و نیاز با خداوند بپردازد نباید انتظار استجابت دعا داشته باشد.
این استاد دانشگاه یادآور شد: زمانی که انسان گناه می‌کند مانعی بر سر راهش قرار می‌گیرد و به این ترتیب به آرزو و مرادش نمی‌رسد و نسبت به اصل دین و خدا بی‌اعتماد می‌شود در حالیکه عامل اصلی عدم استجابت دعا خودش است.
وی با بیان این‌که «خداوند در هر شرایطی و با وجود موانع دعای آدمی را دریافت می‌کند» گفت: خداوند در آن دنیا معادل مرادش را عطا می‌کند و یا اینکه در این دنیا چیز بهتری به وی عطا می‌کند به همین علت خداوند بخشنده‌ترین‌هاست.
وی تصریح کرد: خداوند مصحلت آدمی را در نظر گرفته و مطابق با آن برای انسان دعای مد نظرش را اجابت و یا از اجابت آن جلوگیری می‌کند.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین