عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۹۴۱
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
فصل شيدايي از بسياري تصاوير تأثيرگذار اعم از تصاوير زنده و واقعي تا تصويرسازي‌هاي كامپيوتري بهره مي‌گيرد و به همين دليل اثر زيادي در انتقال مفاهيم ديني و فرهنگي دارد.
عقیق:علی اکبر رائفی پور، پژوهشگر مهدويت گفت: «فصل شيدايي» از تصاوير زنده و واقعي تا تصويرسازي‌هاي جذاب بهره مي‌گيرد و به همين دليل نقش مهمي در انتقال مفاهيم ديني و فرهنگي دارد.

علي‌اكبر رائفي‌پور، استاد دانشگاه و تحليلگر مسائل آخرالزماني، پس از تماشای نمايش «فصل شيدايي» در تهران اظهار داشت: در علوم روان‌شناسي، رسانه و ارتباطات، دانشمندان به اين نتيجه رسيده‌اند كه تأثير تصوير در انتقال محتوا، بيش از هر موضوع ديگری است و روان‌شناسان معتقدند كه ۶۰ درصد يادگيري از طريق تصوير است.

وي در ادامه با بيان اين كه نمايش تصويري «فصل شيدايي» عظيم‌تر از هر تصوير يك صفحه‌اي ديگر است، گفت: فصل شيدايي از بسياري تصاوير تأثيرگذار اعم از تصاوير زنده و واقعي تا تصويرسازي‌هاي كامپيوتري بهره مي‌گيرد و به همين دليل اثر زيادي در انتقال مفاهيم ديني و فرهنگي دارد.

رائفي‌پور ادامه داد: البته براي اين كار زحمات زيادي كشيده شده است و فصل شيدايي نمايشي نيست كه بتوان در يك هفته و حتي يك ماه آن را به اجرا رساند و قطعاً حاصل ماه‌ها تلاش و كار افراد بسياري است.

اين كارشناس مهدويت در پايان سخنان خود ضمن دعوت از عموم مردم تهران براي تماشاي فصل شيدايي، روايت فصل شيدايي از مظلوميت حضرت زهرا (س)، كربلا و ظهور حضرت مهدي (عج) را از خاص‌ترين بخش‌هاي اين نمايش معرفي كرد.

فصل شیدایی به کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری، کاری از مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) است که با حمایت سازمان هنری ـ رسانه‌ای اوج و مشارکت ناحیه مقاومت بسیج جماران اجرا می‌شود. اجرای این نمايش بزرگ و چند رسانه‌ای با استفاده از تکنیک‌های منحصر به فرد نور، صدا، دکور و جلوه‌های ویژه در شب‌های ماه مبارک رمضان به جز شب‌های قدر ادامه دارد. این نمایش، همه شب پس از افطار در تهران، كيلومتر ۲ جاده لشگرك اجرا می‌شود. علاقه‌مندان براي تماشاي اين نمايش مي‌توانند با ارسال عدد ۱ به سامانه پيامكي ۳۰۰۰۴۱۹ روند ثبت‌نام و حضور در نمايش را پيگيري كنند.

منبع:بنیاد دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین