عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۹۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
مجتبی رحماندوست:
نماینده مردم تهران، نمایش «فصل شیدایی» را نشان‌دهنده ظرفیت دراماتیک بسیار بالای تاریخ اسلام برای تولید محصولات گوناگون هنری دانست.
عقیق:به گزارش روابط عمومی نمایش «فصل شیدایی» مجتبی رحماندوست، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بینندگان این نمایش، هرچند با بخش کوچکی از هشت سال دفاع مقدس در آیتم‌های پایانی «فصل شیدایی» آشنا می‌شوند، اما همین چند دقیقه نشان می‌دهد که رزمندگان ما از جبهه‌های شمال غرب تا مناطق عملیاتی جنوب با چه دشواری‌ها و رنج‌هایی در مقابله با دشمن روبه‌رو بوده‌اند.

عضو فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی با بیان این که یکی از نقاط قوت «فصل شیدایی» محوریت بخشیدن به اهل بیت (ع) در تمام قصه‌ها بود، گفت: مردم ما قصه انبیاء اعم از حضرت آدم (ع) و حضرت نوح (ع) را در کتاب‌ها و فیلم‌ها، بسیار خوانده و دیده‌اند، اما در این نمایش، محور قصه‌ها ائمه طاهرین (س) و توسل این دو پیامبر به آنان است.

رحماندوست با بیان این که هنر، انتقال حس تجربه شده است، ادامه داد: تلفیق ابزارهای مختلف هنری، می‌تواند حس‌های گوناگونی را به مخاطب منتقل کند و چون «فصل شیدایی» هزاران نفر بیننده دارد، هر یک از این ابزارها و ترکیب آن‌ها با ابزارهای دیگر می‌تواند گروهی را به خود جذب کند. بنابراین، تلفیق این تکنیک‌ها و فراز و فرود آن‌ها همه تماشاگران نمایش را راضی می‌کند و به اعتقاد من در دو ساعتی که نمایش اجرا ‌می‌شد، کسی احساس خستگی نمی‌کرد.

این نویسنده و شاعر در پایان گفت: نمایش فصل شیدایی، نشان‌دهنده ظرفیت هنری و دراماتیک بسیار بالای تاریخ اسلام برای تولید محصولات و قالب‌های مختلف فرهنگی ـ هنری است.

منبع:بنیاد دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین