عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۹
آیت الله موسوی جزایری:
عضو خبرگان رهبری، گفت: یکی از بالاترین عبادات حفظ پاکدامنی است و ایام معنوی ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای کنترل نفس و تسلط بر جوارح و اعضای بدن است.
عقیق: آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در جلسه تفسیر دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان، با اشاره به دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان، «اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ واسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والکَفافِ واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ وامِنّی فیهِ من کلِّ ما أخافُ بِعِصْمَتِکَ یا عِصْمَةَ الخائِفین» اظهار داشت: انسان در این دعا از خداوند می خواهد که مرا با پاکدامنی زینت بخش.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به عبارت «اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ والعَفافِ»، تصریح کرد: معنای لغوی عفت، خودداری و خویشتن داری انسان است.

آیت الله موسوی جزایری، با بیان این که عفت، حالتی بر نفس و جان آدمی است که سبب می شود، شهوت بر انسان تسلط نیابد، اظهار داشت: عفیف بودن، گناه را در برابر انسان زشت و ناپسند جلوه می دهد.

امام جمعه اهواز با بیان این که عفاف زینتی زیبا برای انسان است، گفت: عفت زینتی باطنی است، چرا که سبب می شود تا پیروی نفس خویش را نکند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، عفت را ایجاد روحیه ای خودباوری در دوری از گناه و شهوت دانست و اظهار داشت: عفت سبب می شود که مؤمن چشم، گوش و زبان خود را از حرام دور نگه دارد.

آیت الله موسوی جزایری، با بیان این که انسان های با حیا و پاکدامن در قیامت آسوده خاطر هستند، گفت: یکی از بالاترین عبادات حفظ پاکدامنی است و ایام معنوی ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای کنترل نفس و تسلط بر جوارح و اعضای بدن است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به عبارت «واستُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ والکَفافِ» اشاره کرد و افزود: قناعت سرمایه ای بزرگ و ناتمام است که سبب می شود عزت همواره همراه با انسان باشد.

وی با بیان این که انسان قانع به دنبال جمع آوری مال زیاد نیست، اظهار داشت: افرادی که به اندوخته‌ی دیگران طمع می کنند و غایت خود را در جایگاه های دنیوی و مال و ثروت می بینند، به فساد و تباهی کشیده خواهند شد.

آیت الله موسوی جزایری به آیات و روایات الهی پیرامون ثروت و مال اشاره کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم فرموده است که مال و فرزندان شما وسیله ای برای آزمایش و امتحان الهی هستند.

امام جمعه اهواز با اشاره به عبارت «واحْمِلنی فیهِ على العَدْلِ والإنْصافِ» تصریح کرد: عدالت و بیان حق و حقیقت مسئله ای بسیار مهم و تضمین کننده سعادت انسان است.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین