عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۸۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
شب سیزدهم ماه مبارک رمضان در بیت الرقیه(س)
ببین در مقابل که ایستاده ای و با چه کسی مناجات می کنی و چه کسی تو را نگاهت می کند. اگر انسان بتواند این گونه نماز بخواند.حال این انسان در حال نماز چقدر زیبا است.

عقیق: مراسم شب سیزدهم ماه مبارک رمضان ب سخنرانی حجت الاسلام سید حسین هاشمی نژاد در بیت الرقیه(س) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام هاشمی نژاد را بخوانید:

_ در روایت است که زمانی نماز که می خوانید بهشت را روبروی خود ببیند و آتش را زیر پای خود ببیند و قابض الارواح را پشت سر خود ببینید و انبیاء را سمت راست خود ببینید و  ملائکه را سمت چپ خود ببنید و خدا را بالای سر خود مطلع برحال خود ببینید. ببین در مقابل که ایستاده ای و با چه کسی مناجات می کنی و چه کسی تو را نگاهت می کند. اگر انسان بتواند این گونه نماز بخواند.حال این انسان در حال نماز چقدر زیبا است.

_ ابوذر می گوید پیغمبر بزرگوار فرمود که یک نفر از شما وقتی برای نماز بپا می خیزد رحمت الهی با او مواجه می شود و کوچکترین حرکت نباید انجام دهد که مبادا یک سنگریزه کوچکی زیر پای او تکان بخورد و باید حضور صددرصد داشته باشد. چون درهای رحمت خداوند بر رویش باز است.

_امام باقر(ع) فرمودند زمانی که نماز بپا می دارید اقبال و توجه به نماز داشته باشید چرا که آن مقدار از نماز نصیبت می شود که قلب متوجه خدا باشد. در نماز با دستت و سرت و ریشت بازی نکن. در نماز دنبال حدیث نفس و کسب و کار نرو، در نماز خمیازه نکشید، قامت کشیدی و سرافرازی و گردن کشی در نماز نکنید.

_ در روایت شیرینی داریم که ابوحمزه انصاری خدمت پیامبر اکرم(ص)  آمد و عرض کرد باغی که در مدینه دارم را به فقرا صدقه بدهید. وقتی پیامبر(ص) دلیل را پرسید. ابوحمزه گفت که وقتی نماز می خواندم کبوتر زیبایی از باغ بیرون آمد و چنان محو زیبایی آن شدم که شک در نماز کردم و باغی که باعث شک شود را نمی خواهم. ابوحمزه باغ را که عامل شک در نمازش بود به فقرا بخشید. ما نماز می خوانیم که باغمان بدهند.

_ کسانی که لذت انس با خدا را چشیده اند چیز دیگری نمی خواهند.پیامبر (ص) فرمودند از دنیای شما چند چیز دوست دارم. اول توجه انسان به همسر، دوم بوی خوش، سوم اما نور چشم من نماز است. بعضی بزرگان جمله ای دارند که می فرمایند که غریزه جنسی مشترک بین انسان و حیوان است که خداوند این غریزه را برای بقاء نسل قرار داده است. دین خود را برای یک مجرا از دست ندهید. ایمان و شرافت خود را خراب نکنید. هرزه نباشید. فقط انسان های مؤمن و با ایمان درجه بالا از نماز لذت می برند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
0
0
سلام این صحبت های شب دوازدهمه.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین