عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۸۱۸
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
آیات مهدوی. . .
امام صادق(ع) درباره آیه ۵۴ سوره مائده فرمودند: همانا صاحب این امر یارانش برای او نگهداری شده که اگر همه مردم از میان بروند خداوند یاران او را به او می رساند.
عقیق:قرآن کریم چراغی نورانی است که با وجود گذشت ده ها قرن از نزول آن هنوز مسیر حق طلبان را در طول تاریخ روشن کرده و در آینده همچنین خواهد بود، در این کتاب آسمانی آینده ای روشن به بشریت نوید داده شده است که با سیطره دین حق و البته توسط امام حق(عج) و یاران صالحش بر تمام جهان محقق می شود.

در این سلسله مباحث مهمترین آیه های قرآنی که درباره معارف مهدویت است از سوره های قرآنی استخراج و به نکته های هر کدام پرداخته می شود. همچنین در کنار هر آیه یکی از روایات صادره از معصومین متناسب با آن آیه نیز مطرح می شود.

تفسیر این آیات از سوی پژوهشگران و محققان مرکز تخصصی مهدویت برای علاقه مندان تدوین شده است.

 

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ مَن يَرْتَدَّ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَلاَ يَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللّهِ يُؤْتِيهِ مَن يَشَاءُ وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ ﴿۵۴﴾

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد هر كس از شما از دين خود برگردد به زودى خدا گروهى [ديگر] را مى‏آورد كه آنان را دوست مى‏دارد و آنان [نيز] او را دوست دارند [اينان] با مؤمنان فروتن [و] بر كافران سرفرازند در راه خدا جهاد مى‏كنند و از سرزنش هيچ ملامتگرى نمى‏ترسند اين فضل خداست آن را به هر كه بخواهد مى‏دهد و خدا گشايشگر داناست (۵۴)

امام صادق(ع) فرمود: همانا صاحب این امر یارانش برای او نگهداری شده که اگر همه مردم از میان بروند خداوند یاران او را به او می رساند و آنانند کسانی که خدای عز و  جل فرمود: فسوف یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه اذله علی المومنین اعزه علی الکافرین.


پی نوشت:

1- مومن باید به فکر عاقبت خود باشد چه بسا مومنانی که مرتد شوند. (یا ایها الذین آمنوا من یرتد)

2- کفر یا ارتداد گروهی از مومنان ضربه به راه خدا نمی زند. (فسوف یاتی الله...)

3- رفتار مسلمان نرمش با برادران دینی و سرسختی در برابر دشمن است. (اذله علی المومنین اعزه علی الکافرین)

4- کسی  که ایمان واقعی دارد هرگز در برابر کافران احساس حقارت نمی کند. (اعزه علی الکافرین)

5- اسلام رو به گسترش است تنها به ریزش ها نگاه نکنیم به رویش ها نگاه کنیم. (من یرتد..... یاتی الله)

6- پرچم اسلام را در آینده کسانی به دست خواهند گرفت که عاشق خدا و مجاهد و با صلابت باشند. (یاتی الله بقوم یحبهم و یحبونه)

7- جنگ روانی در مومنین واقعی اثر ندارد. (لا یخافون لومه لائم)

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین