عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۸۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
در غرفه سازمان دارالقرآن مستقر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم قرآن‌های فرسوده با قرآن‌های نو تعویض می‌شود. این طرح با هدف ترویج و تحقق طرح نور باران در نمایشگاه قرآن اجرایی شده است.

عقیق:سازمان دارالقرآن با حضور در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن اقدام به تعویض قرآن‌های فرسوده با نو می‌کند.

طرح تعویض قرآن‌های فرسوده با قرآن‌های نو مانند سال‌های گذشته، امسال نیز در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در حال انجام است.

سعید تواضعی مسئول غرفه سازمان دارالقرآن در این باره گفت: شهروندان می‌توانند قرآن‌های فرسوده خود را که از نظر صحافی یا چاپ قابل استفاده نیست، با قرآن‌ها نو تعویض کنند.

وی با بیان اینکه تعویض قرآن های فرسوده با نو هیچ هزینه ای برای مردم ندارد، افزود: بودجه تعویض این قرآن‌ها از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شده و سازمان دارالقرآن فقط مجری این طرح است.

مسئول غرفه سازمان دارالقرآن درباره نحوه تعویض قرآن های کهنه با نو، خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این غرفه و اهدای قرآن فرسوده یک قبض شامل مشخصات فردی و تاریخ تحویل را تکمیل کرده و سپس به انتخاب خودشان یکی از دو نوع قرآن عرضه شده در غرفه‌های بخش فروش را تحویل بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت های ما محدود به نمایشگاه قرآن نیست و در طول سال جریان دارد، گفت: یکی از وظایف سازمان دارالقرآن ساماندهی مشارکت‌های مردمی در فعالی‌ های قرآنی است، از این رو این سازمان در نظر دارد به منظور تحقق این هدف با اجرای طرح نور باران اقدام به جمع آوری 500 هزار جلد قرآن و توزیع رایگان آن در مساجد، مؤسسات، مراکز و موسسات قرآنی مردمی، خانه‌های روستایی و شهری و جلسات آموزشی قرآن در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم کند.

 بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا 23 تیرماه در باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب دایر است.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین