عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۷۰۲
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه؛
حجت الاسلام محمدی گفت: متأسفانه با توجه به تأکیدات فراوان در احیای موقوفات قرآنی ، کمترین نوع موقوفات ، موقوفات قرآنیست.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست رؤسای دانشکده های علوم قرآنی سراسر کشور با نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به سخنان بزرگان و روایات و احادیث موجود در خصوص برنامه راه و حرکت در این مسیر اظهار کرد : هر اقدامی بدون برنامه غلط است ، چرا که هرکس در زندگی باید برنامه داشته باشد.

وی افزود : برنامه های ابلاغی از سوی سازمان به صورت کلی و کلان بوده و هریک از معاونت ها باید برنامه ها و وظایف خود را از این برنامه استخراج کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه ضمن تأکید بر ارتباط دانشگاه با نهاد ها و سازمان های دیگر اظهار کرد : دانشگاه باید با نهاد هایی که زمینه های مشترکی از نظر اهداف و فعالیت با آن ها دارند ارتباط برقرار نمایند و به صورت دو سویه تعاملات و همکاری های لازم را در جهت پیشبرد اهداف و سیاست های خود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف در خصوص جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که امسال میزبانی آن بر عهده دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم است، گفت : قطعا سازمان در برگزاری این مسابقات در کنار دانشگاه خواهد بود . اما ما از دانشگاه انتظار داریم این دوره از جشنواره با کیفیت و کمیت هرچه بیشتر برگزار شود و نتیجه آن تبلیغ فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع موقوفات قرآنی اشاره کرد و افزود : متأسفانه با توجه به تأکیدات فراوان در احیای موقوفات قرآنی ، کمترین نوع موقوفات ، موقوفات قرآنیست.

حجت الاسلام محمدی دانشکده ها را مروجان فرهنگ موقوفات قرآنی دانست و اظهار کرد : دانشکده های علوم قرآنی باید فرهنگ وقف قرآنی را در بین جوانان و مردم آموزش و گسترش دهند. دانشگاه می تواند برای هر دانشکده در زمینه وقف قرآنی سهمیه در نظر بگیرد . به طوری که هر دانشکده با آموزش و فرهنگ سازی ، موقوفات قرآنی را در میان مردم منطقه بالا ببرد.

در ابتدای این نشست، آیت الله احمد عابدی رئیس و همچنین معاونین دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و رؤسای دانشکده های علوم قرآنی به ارائه گزارشی از فعالیت های خود در حوزه مربوطه و همچنین یبیان مشکلات و موانع احتمالی پرداختند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین