عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۶۴۴
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
دکتر رفیعی:
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه کسانی که سخن چینی می‌کنند و یا برای مردم عیب درست می‌کنند بدترین مردم هستند، گفت: سخنرانان و مداحان نباید از شخصیت‌های نظام هزینه کنند.
عقیق:حجت الاسلام ناصر رفیعی، بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، در ادامه تفسیر سوره نور اظهار داشت: یکی از گناهان بزرگ، افک و افتراء بستن به دیگران است که گناهش از دروغ هم بالاتر است.

وی افزود: این ماجرا برای یکی از همسران پیامبر(ص) پیش آمد که البته میان مفسران شیعه و سنی در مورد آن فرد و چگونگی آن اختلاف است ولی در حکم تفاوتی نمی‌کند زیرا در این گناه گناهان خطرناکی مانند سوء ظن، تهمت، سخن‌چینی و ... وجود دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: در این ماجرا منافقان مدینه به همسر پیامبر(ص) تهمت ناروا زدند و آن را در قالب شایعه در جامعه پخش کردند و متأسفانه برخی مؤمنان هم آن را قبول کردند که خدا فرمود برای آن فرد منافق عذاب دردناکی خواهد بود و برای مؤمنان نیز سرزنش الهی را به همراه داشت که چرا این ماجرا را باور کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این ماجرا خبیثی که این شایعه را درست کرد چهار شاهد هم برای این کار نیاورده بود ولی چون شایعه منتشر شد برای پیامبر(ص) خیلی سخت بود تا اینکه آیاتی نازل شد و آن همسر پیامبر تبرئه شد و همه مؤمنان خوشحال شدند.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه یکی از فواید آن این بود که دوست و دشمن پیامبر(ص) شناخته شدند و آبرویشان رفت، اضافه کرد: گناه شایعه بسیار زشت است و جنگ با خدا عنوان شده است.

وی ادامه داد: ارباب جراید و رسانه‌ها و افرادی که سخنرانی و مداحی و تریبونی عمومی در اختیار دارند باید بسیار مراقب باشند تا آبروی افراد را نبرند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تأکید کرد: کسانی که سخن چینی می‌کنند و یا برای مردم عیب درست می‌کنند بدترین مردم هستند.

شایعه اعتقادی یکی از بدترین نوع شایعات است

وی اظهار داشت: شایعه اعتقادی یکی از بدترین نوع شایعات است که امروز عده‌ای با ایجاد شبهات آن در جامعه درست می‌کنند تا اعتقادات مردم را سست کنند.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به شایعات اخلاقی اضافه کرد: کمتر روزی است که چند شایعه در روزنامه‌ها نبینیم، همه افراد و سخنرانان و مداحان و کسانی که رسانه و تریبونی دارند نباید با آبروی افراد بازی کنید و از شخصیت‌های نظام هزینه کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری چقدر زیبا از تیم هسته‌ای دفاع و در عین حال مسائل هسته‌ای را تحلیل فرمودند. بگذارید کار نظام با هدایت‌های رهبری پیش برود و نباید کسانی جلوتر از ولی حرکت کنند و پیش بیفتند.

استاد حوزه تصریح کرد: ممکن است با یک شایعه‌سازی یک نفر از رسانه ملی و صحنه سخنرانی و ... برای همیشه حذف شود.

وی اضافه کرد: شایعات سیاسی بسیار خطرناک هستند و باعث تحمیل صلح به امام حسن(ع) شد و می‌تواند آبروی یک فرد را در جامعه بریزد.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: در مسائل اجتماعی نیز گاهی شایعه می‌کنند که فلان جنس گران خواهد شد و ناگهان آن جنس از سطح بازار جمع می‌شود و یکی از مهم‌ترین عوامل گرانی همین شایعه‌ سازی‌ها است.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین