عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۶۳۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
سفیر ایران در کویت گفت: امیر کویت دستور داده تا هواپیما برای انتقال اجساد مطهر شهدا به نجف آماده شود.
عقیق:علیرضا عنایتی سفیر ایران در کویت در صفحه اجتماعی خود از شهادت دو شهروند ایرانی در انفجار مسجد امام صادق (ع) کویت خبر داد و گفت: پنج ایرانی نیز در این حادثه تروریستی مجروح شده‌اند.

عنایتی با بیان اینکه مقبره صلیبیخات محل دفن تعدادی از شهدای این حادثه تروریستی که گروه تکفیری داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته در نظر گرفته شده است، افزود: امیر کویت دستور داده تا هواپیما برای انتقال اجساد مطهر شهدا به نجف آماده شود.

سفیر ایران در کویت همچنین درباره زمان تشییع شهدای حادثه تروریستی مسجد امام صادق (ع) کویت اظهار داشت: ساعت چهار عصر امروز جنازه شهدا با حضور تمامی اقشار مردم کویت تشییع می‌شود. ضمن اینکه مسجد دولتی الکبیر به مدت سه روز پذیرای مردم برای عرض تسلیت می‌باشد.

عنایتی با بیان اینکه هم اکنون کویت به یک تلاقی‌گاه جریانی شیعه و سنی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: به دلیل این حادثه تروریستی مراسم دیوانیه‌ها که در آن مقامات کویتی به مناسبت ماه رمضان پذیرای روزه داران و مقامات سیاسی و دیپلماتیکی کشورهای اسلامی بودند تعطیل و سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام شده است.

سفیر ایران در کویت با اشاره به دیدار امیر کویت با چهره‌ای گریان پس از حادثه تروریستی مسجد امام صادق (ع) گفت: امیر کویت دلیل اصلی این گریه را کفالت همه نمازگزاران عنوان کرد.

وی اظهار داشت: به دلیل این حادثه تروریستی شبکه تلویزیونی وصال کویت قطع و تلویزیون این کشور نیز در برنامه‌های زنده خود، با حضور میهمانان شیعه و سنی این حادثه تروریستی را محکوم کردند.

با اینکه سفیر ایران در کویت با صراحت از شهادت دو ایرانی و مجروحیت 5 نفر خبر داد ولی با این حال سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد اخبار منتشر شده در خصوص شهادت این دو ایرانی هنوز قابل تایید یا تکذیب نیست و در حال بررسی و پیگیری این موضوع از طریق سفارت کشورمان در کویت است.

آنچه قابل توجه است اخبار ضد و نقیص شهادت و یا مجروحیت شهروندان ایرانی در حادثه تروریستی مسجد امام صادق (ع) کویت است.

منبع:فردا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین