عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۶۲۶
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۹
شماره چهل و هفتم دو ماهنامه علمي، فرهنگي و اجتماعي زنان، با محوريت «حضرت زهرا(س) به عنوان الگوي عصر حاضر» از سوي مركز تحقيقات زن و خانواده وابسته به حوزه‌ خواهران منتشر شد.
عقیق: اين شماره با مقدمه «فاطمه (س) شخصيت معيار» با چاپ مقالاتي همچون «پيامبر اكرم (ص) و نمادسازي از حضرت زهرا (س)»، «زنانگي در سيره حضرت زهرا(س)»، «الگوي اسلامي ازدواج عاشقانه»، «روان درمانگري فاطمي»، «الگوهاي تربيتي در سيره و سخن حضرت فاطمه(س)»، «فاطمه(س) و ملاحظات عصر ما» به تبيين شخصيت معيار حضرت فاطمه(س) پرداخته است.
فاطمه(س) شخصيت معيار مقدمه‌اي است با قلم فريبا علاسوند كه در بخشي از آن آمده است: «حضور مؤثر در هر يك از نقش‌ها و ايفاي آن در بهترين شكل ممكن، با رضايت‌مندي از تقسيم طبيعي و حقوقي نقش‌ها رخداد مهم زميني حضرت زهرا(س) است.
تسليم در مقابل خلقت و اراده تكويني خداوند درباره داشته‌ها و نداشته‌ها، امكان تمركز بر دارايي ها و ويژگي‌هاي انساني و زنانه را فراهم آورده آن‌ها را به نقطه قوت شخصي تبديل مي‌كند.
به فعليت رساندن تمام توانايي‌هاي انساني و زنانه در كنار هم از زندگي حضرت زهرا(س) روشن‌ترين نقطه انديشه انساني را كه براي همه به‌ويژه براي زنان قابل تأسي است.»
در بخش ديگري از حورا حجت‌الاسلام محمدرضا زيبايي‌نژاد در مقاله «فاطمه(س) و ملاحظات عصر ما» اين‌چنين به تبيين بحث خود مي‌پردازد «از شاخص‌هاي ارزيابي اهميت يك موضوع ميزان هزينه‌هاي عاقلانه‌اي است كه براي آن انجام‌شده يا مي‌شود.
اهميت تمايز خط امامت از خط خلافت را نيز از هزينه‌هاي غيرمتعارف آن مي‌توان شناخت.
اين‌كه فاطمه(س)، امام حسين(ع) و شماري ديگري از اولياي خدا داوطلبانه براي چنين تمايزي هزينه مي‌دهند، بلكه هزينه مي‌شوند نشان از اهميت اين تمايز و نقش تعيين‌كننده آن در هدايت بشر در تمامي تاريخ دارد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین