عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۶۲۳
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
مدير پروژه طرح ساخت تل‌ زينبيه‌ گفت: با اتمام مراحل ساخت چارچوب و كالبد چوبي نيم ضريح تل‌ زينبيه‌، ساخت اين ضريح به مرحله ورق كشي و قلم زني رسيده است.
عقیق: كريم ميرزايي، مدير پروژه طرح ساخت تل زينبيه امروز به ارائه گزارشي از روند ساخت ضريح تل زينبيه در تبريز پرداخت و اظهار داشت: كار ساخت ضريح تل زينبيه براي نصب در كربلاي معلي از سوي هنرمندان و اساتيد در تبريز ادامه دارد و تاكنون اسكلت چوبي و بدنه نيم ضريح آن به پايان رسيده است.
وي ادامه داد: اسكلت چوبي اين ضريح از چوب ساج بوده كه با تكيه بر مطالعات دانشگاهي، اسناد موجود و طرح هاي اسلامي ايراني ساخته شده است، براي تكميل اين طرح از نماكاري و تزئين با نقره و مس زراندود و هنرهاي ايراني قلم زني، ميناكاري و درودگري استفاده مي شود.
ميرزايي هدف از اجراي اين طرح را نمايش هنر ايراني ـ اسلامي در فراتر از مرزها، بالا بردن روحيه جهادي و معنوي در دانشگاه و الگوسازي ساخت طرح هاي عظيم اسلامي در ديگر دانشگاه هاي هنر عنوان كرد و افزود: اين نخستين ضريحي است كه با همكاري و توليت ستاد بازسازي عتبات عاليات تبريز و دانشگاه هنر اسلامي اجرا مي شود.
وي با بيان اين‌كه مرحله جديد ساخت پروژه با انتقال 102 كيلوگرم نقره شامل گوي و ماسوره نقره از ستاد مركزي بازسازي عتبات آغاز شده است، گفت: ساخت نيم ضريح تل زينبيه به دست هنرمندان استان آذربايجان شرقي و در محل دانشگاه هنر اسلامي تبريز از تيرماه سال گذشته آغاز شد.
مدير پروژه طرح ساخت تل زينبيه با بيان اين‌كه اين ضريح پس از اتمام كار به كربلا منتقل و در داخل بناي تل زينبيه در جوار حرم مطهر امام حسين (ع) نصب مي شود، افزود: تمامي مردم ولايت‌مدار و دوستدار اهل بيت عصمت و طهارت استان آذربايجان‌شرقي در ساخت اين ضريح مشاركت داشته اند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین