عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۵۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
شب نهم ماه مبارک در هیئت مکتب الزهرا(س) با مداحی حاج محمدرضا طاهری و حاج سید محمد جوادی
اگر حرمت نگه ندارید ولو این که شبانه روز هیئت باشید فایده ای ندارد. این که یک غربی حرمت مادر و پدر را بفهمند ولی ما آن را ندانیم خیلی بد است. در دلتان هم از پدر و مادرتان شکوه نکنید.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم نهمین شب ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام دارستانی و مداحی حاج محمد رضا طاهری و حاج سید محمد جوادی در حسینیه پیروان حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام دارستانی را بخوانید:

-جوان ها خداوند تمام حق شما را در عالم در دست پدر و مادر گذاشته است. اسلام امروز به تو می گوید که حرمت پدر و مادر را نگه دار و فردا به بچه تو می گوید.

_ اگر می خواهید به عرش خدا پرواز کنید دست آنها را باید ببوسی  ولو این که حق تو را نداده باشند. اگر حق تو را هم ندادند به خدا شکایت کن و از خدا طلب کن و حق آن ها را ادا کن.

_ شخصی نزد امام رضا(ع) آمد و گفت که پدر و مادرم ناصبی هستند و صبح تا شب اجداد شما را ناسزا می دهند. آیا آنها را بکشم. امام رضا(ع)  فرمودند: نه، برو به آنها محبت کن همان طور که به شیعیان ما محبت می کنید. نان ما در نوکری پدر  ومادر است. حتی اگر پدر و مادرها هم اشتباه کنند.

_ گاهی پدر و مادر بین فرزندان خود تفاوت قائل می شوند. از اشتباهاتشان بگذر ، اشتباهاتشان را به چشم و زبان نیار و اصلاً نبین. از خدا بخواه که من به خاطر تو از اشتباهشان گذشتم ببین خدا چطور به تو آبرو می دهد.

_ پدر و مادرها کتاب عمر انسان است. پدرها اگر فرزندتان خوب نیست اول یقه خود را بگیرید. ببینید با پدر و مادرتان در گذشته چگونه بودید و برای آنها چه کار کردید. این بحث پدر و مادر برای تمام آدمها است که در کره خاکی زندگی می کنند.

_ این معادله را به خاطر بسپارید تا زمان مرگ هم به درد شما می خورد اول این که هر کس می خواهد در دنیا نامش بین المللی شود باید حرمت پدر و مادر را در دنیا نگه دارید. دو نفر از کسانی که حرمت مادر را نگه داشتند و نامشان در دنیا بین المللی شد ادیسون و لوئی پاستور  است.

وصیت نامه ادیسون سه خط است. هر کس این سه خط را بفهمد نامش در دنیا می درخشد. این وصیت نامه این چنین است.  من از طفولیت دانستم که مادر چیز خوبی است. روزی که معلم من را کودن خواند او از من دفاع کرد. من جداً تصمیم گرفتم که ثابت کنم که مادرم درباره من خطا نیاندیشه است. امروز همه مدیون من هستند و من مدیون مادرم هستم. امروز همه از آن اوست.

_ لوئی پاستور پدر شیمی جهان است. او در کنفرانسی چنین می گوید. ای مادر ای گمشده دلبند که سالیان دراز در خانه با من به سر بردی .تویی که اکنون همه چیز را مدیون تو می بینم. مادر شجاع و دلدارم تمام حس فداکاری و شور و هیجانی که در راه عظمت علم و بزرگی میهنم به  کار بستم و از این پس نیز به کار خواهم بست تو به من آموختی و در وجودم رسوخ داده ای. کار مشقت باری که تو در خانه و گارگاه کوچکمان پیش گرفته بودی به من درس حوصله و صبر در تحقیقات علمی آینده ام را داد. اکنون مادر از تو اجازه می خواهم که تمام سرافرازی که میهنم در جشن امروز به من اعطا می کند به تو تقدیم کنم. مادر بدان با تمام این افتخارات بدون تو خود را تنها و بی پناه می بینم.

_ مهر مادر و مهر پدر سبکت می کند. بعد سوار کشتی نجات می شوی. سیدالشهدا (ع) تو را به ساحل می رساند.اگر حرمت نگه ندارید ولو این که شبانه روز هیئت باشید فایده ای ندارد. این که یک غربی حرمت مادر و پدر را بفهمند ولی ما آن را ندانیم خیلی بد است. در دلتان هم از پدر و مادرتان شکوه نکنید. عالم بزرگواری فرمود که بوسیدن کف پای پدر و مادر ثوابش مانند بوسیدن خاک تربت امام حسین(ع)  است.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین