عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
امام جمعه شهمیرزاد، با اشاره به مزایای جسمی و روحانی روزه، گفت: روزه ، بدن انسان روزه‌دار را از تمام گناهان پاک می‌کند.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدداود احمدپناه  از ترک معصیت به عنوان بزرگترین عبادت‌ها یاد و اظهار کرد: رمضان فرصت خوبی برای عبادت خداوند متعال است چراکه در این ماه بر سر سفره خداوند نشسته و حضرت حق پاداش بندگی وی را به بهترین نحو می‌دهد.
وی، با بیان این‌که «خداوند نیازی به نماز و روزه انسان‌ها ندارد» افزود: نمازهای پنج‌گانه، روزه و واجباتی از این دست برای نجات انسان از غفلت است چرا که انسان ماهیتا موجودی است که از شیطان غافل می‌ماند.
امام جمعه شهمیرزاد، با اشاره به فلسفه ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: یک ماه روزه‌داری می‌تواند جان انسان را از آلودگی‌ها بزداید. ضمن اینکه علاوه بر این، روزه برای برخی بیماری‌ها نظیر بیماری‌های قلبی - عروقی، کلیه، فشارخون، و... نیز مفید است.
این کارشناس مسائل عقیدتی با بیان این‌که «روزه‌داری آرامش جسم و روان را برای انسان به همراه دارد» تصریح کرد: فرد روزه‌دار در این ماه مبارک با تقویت تقوا و احیای فضائل اخلاقی مانع از نفوذ شیطان و عذاب‌های دنیوی و اخروی در خود می‌شود.
امام جمعه شهمیرزاد، با اشاره به اعمال مستحبی در این ماه مبارک، ادامه داد: با توجه به نزول قرآن در مباه مبارک رمضان، تلاوت کلام وحی، خواندن دعای جوشن کبیر، دعای ابوحمزه ثمالی، دعای افتتاح و... در این ماه توصیه می‌شود.
احمدپناه، با بیان این‌که «روزه‌دار واقعی کسی است که علاوه بر روزه‌داری جسم، بکوشد در این ماه عزیز، مرتکب گناه نشود» اضافه کرد: فرد روزه‌دار باید زبان خود را از گناهانی همچون غیبت و امثال آن پاک کند چراکه بزرگترین عبادات در این ماه مبارک ترک گناه است.


منبع:ایسنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین