عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
کارشناس طب اسلامی؛
حجت‌الاسلام کاشف‌جاه، در خصوص راه‌های برطرف کردن بوی دهان در طب اسلامی گفت: بوی بد دهان یا بخاطر خرابی دندان و دهان است و یا از معده ناشی می‌شود که طب اسلامی برای هر دو حالت راهکارهایی دارد.
عقیق:حجةالاسلام علیرضا کاشف‌جاه در خصوص علل بوی بد دهان اظهارداشت: بوی بد دهان در هنگام روزه‌داری از معده ناشی می‌شود البته غیر از معده بوی بد دهان می‌تواند بخاطر خرابی دندان‌ها و لثه باشد.

وی افزود: اگر بوی بد دهان بخاطر خرابی دندان‌ها و لثه باشد در غیر ماه مبارک رمضان هم این مشکل وجود دارد و ربطی به روزه‌داری ندارد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: اما طب اسلامی برای خرابی دندان و لثه هم استفاده از عسل را برای درمان پیش نهاد می‌ کند.

وی استفاده از گلاب و مواد خوشبو را از راه‌های کاهش بوی بد دهان در هنگام روزه داری دانست و تصریح کرد: از آنجا که بوی بد دهان روزه‌داران از معده متساعد می‌شود چنانچه آخرین چیزی که بعد از سحری می‌خورند خوراکی‌های خوشبو باشد در طول روز این بوی خوش خارج می‌شود.

حجةالاسلام کاشف‌جاه افزود: یکی از بهترین خوراکی‌های خوشبو که می‌توان بعد از سحری استفاده کرد‌ گیاه جعفری است که باید آنرا بجویم و آرام و به تدریج قورت داده و فرو ببریم.

وی خوردن آب بعد از غذا را از علل افزایش بوی بد دهان دانست و توضیح داد: اینکار باعث می‌شود معده نتواند به خوبی غذا را هضم کند که در نتیجه غذا در معده باقی مانده و می‌گندد و بوی بدی را در معده ایجاد می‌کند که این بوی بد از طریق دهان خارج می‌شود.

این کارشناس طب اسلامی تأکید کرد: بهتر است با فاصله دو ساعت بعد از افطار آب مصرف شود و تا جایی که امکان دارد بهتر است در وعده‌ی سحر آب ننوشیم.

وی ادامه داد: بجای استفاده از آب در وعده‌ی سحر می‌توان انواع ترب را با مقداری آب لیمو استفاده کرد که انواع ترب از جمله ترب سفید، قرمز و سیاه است که در مصرف فرقی ندارد.

حجةالاسلام کاشف‌جاه با اشاره به خاصیت فیبری ترب تصریح کرد: این ویژگی ترب باعث می‌شود آب خود را در طول روز به تدریج رها کند و از آنجا که حرارت اصلی بدن از کبد است استفاده از ترب هم کبد را خنک می‌کند و هم بتدریج به بدن آبرسانی می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از ترب و آبلیمو به طور کلی باعث می‌شود انسان در طول روز تشنه نشود و اگر افرادی بخاطر عطش شدید باز هم تشنه شوند، ‌اینکار تشنگی آنها را کاهش می‌دهد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین