عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
شب ششم ماه مبارک با مناجات خوانی کربلایی حنیف طاهری در هیئت عبدالله بن حسن(ع)
گاهی فتنه و تهاجم فرهنگی کاری می کند که بزرگان هم اشتباه می کند.فضای حزب طلبی و انحصار طلبی و تیم گرایی بسیار خطرناک است. خط کشی ها خطرناک است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم شب ششم ماه مبارک رمضان با سخنرانی حجت الاسلام کاشانی و مداحی و مناجات خوانی کربلایی حنیف طاهری در هیئت عبدالله بن حسن(ع) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام کاشانی را بخوانید:

_مخالفان امیرالمومنین(ع) بعد از جنگ جمل چند ایراد و اشکال از حکومت حضرت داشتند که این دلیل قیام آن ها هم بود. از جمله این اشکالات این بود که شما به زور از ما بیعت گرفتید و یا باید حکومت شورایی اداره شود و یا خون عثمان را چه کار کنیم. طلحه و زبیر در مناظره و گفت و گو در جنگ جمل شکست خوردند. بعضی از نقل ها می گویند که اولین کشته جمل طلحه است. شکست زبیر شکست فرمانده جنگی بود.

_ تعداد سپاه امیرالمؤمنین(ع) کمتر از تعداد سپاه جمل بودند. اما چون سپاه جمل انگیزه دینی نداشتند در نصف روز شکست خوردند. جنگ جمل اولین جنگ دینی و جنگ مسلمان با مسلمان بود . یکی از نقاط شروع نارضایتی در حکومت امیرالمؤمنین(ع) در تقسیم غنائم بود. چون امیرالمؤمنین(ع) به دلیل مسلمان بودن آنها اجازه تقسیم غنائم را نداد و فقط وسایلی را که در جنگ بود غنیمت می دانست و به خاطراین که دل آنها را برگرداند تمام اموالشان را برگرداند.

_ جنگ مسلمین با کفار همیشه انجام می شده و اسرایی که می گرفتند را برده می گفتند. خیلی از همین برده ها بعدها از علمای اسلامی شدند. اگر قرار بود سپاه اسلام اسرایش را یک طرفه آزاد کند دشمن جری تر می شد. اسیر اگر زن بود کنیز بود و ملک مالکش بوده است.بعضی از مادرهای امامان ما مانند امام رضا(ع) و امام باقر(ع) و امام جواد(ع) کنیز بودند. اگر اسیر مرد بود خرید و فروش او با مالکش بود.


_ امیرالمؤمنین(ع) طهارت ذاتی داشتند و منزل ایشان در مسجد بود.کسی حق نداشت هر طوری وارد مسجد شود. حتی رسول الله تمام درهای خانه زنان خود به داخل مسجد را بسته بود. کسی می توانست این کار را انجام دهد که تبعیت محض از رسول الله کند که کسی هم جز امیرالمؤمنین(ع)  شایسته این کار را نداشتند. به همین دلایل کینه از امیرالمؤمنین(ع)  وجود داشت.

_ یکی از چیزهایی که باعث شد مردم به مرور از امیرالمؤمنین(ع)  دل کندند پول بود . این مردم چند سال قبل هم به خاطر پول با پیامبر(ص)  درگیر شدند. خیلی از بدبختی های اسلام بر سر پول است. شهوت پول پرستی در زمان خلیفه دوم شعله ور شده است. تفکرات و تبعیض ها باعث اختلاف ها شد.خلیفه دوم تقسیم عادلانه را بهم زد و برای پرداخت پول درجه بندی کرد.

_ گاهی فتنه و تهاجم فرهنگی کاری می کند که بزرگان هم اشتباه می کند.فضای حزب طلبی و انحصار طلبی و تیم گرایی بسیار خطرناک است. خط کشی ها خطرناک است. تفکر امام تفکر صدور است و برایشان فرقی نمی کرد که این جوان ایرانی یا لبنانی می باشد.

_ عجم ها به خاطر این که دین محکمی داشتند با امیرالمؤمنین(ع)رفیق شدند. بعضی از طرفداران امیرالمؤمنین(ع) شیعه نبودند. خود حضرت از بهترین نژاد عرب بودند اما عرب بودن برایشان مهم نبود. امیرالمؤمنین به خاطر عدالت بر غیر عرب ها با قریش فاصله گرفتند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین