عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۲۲۹
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
مسئول اداره آموزش و هماهنگی اعزام اساتید اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه، از برگزاری دوره تربیت اخلاقی "ضیافت ملکوت" در طول تابستان سال جاری خبرداد.
عقیق:حجت الاسلام مجتبی متقی نژاد، با اشاره به برنامه های تابستانی دفتر امور تربیت اخلاقی، اظهارداشت: با توجه به اهمیت فراگیری مباحث اخلاقی  این دفتر، دوره تربیت اخلاقی «ضیافت ملکوت » را در راستای ارتقاء و تعمیق فضائل اخلاقی برای فراگیران این دوره ها  تهیه و تدوین نموده است.
وی با بیان اینکه این طرح به منظور ارتقای سطح تربیت اخلاقی طلاب پایه های 2 تا 6 و به صورت کلاسی و کارگاهی در تابستان برگزار می شود، افزود: این دوره تربیتی، اعتقادی، اخلاقی و معرفتی در مقطع مقدماتی برگزار می شود که شرکت کنندگان در بخش مقدماتی با مباحث اخلاقی چون آداب استاد و شاگردی، تربیت نفس، آداب در رفتار، گفتار و معاشرت آشنا می شوند.
مسئول اداره آموزش و هماهنگی اعزام اساتید اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه، اشاره به این‌که هدف نهایی و اصلی این دوره آموزشی ،آشنایی طلاب با زی طلبگی و آمادگی آنان برای حضور در عرصه های تبلیغی است، تصریح کرد:  نهادینه کردن و تعمیق اخلاق دربین طلاب و حوزویان، اهمیت نقش الگو دهی طلاب در زمینه های اخلاقی، جلوگیری از آسیب های اخلاقی و تربیتی طلاب با رویکرد پیش گیرانه، تربیت طلاب اخلاقی و الگو در سطح حوزه های علمیه (با رویکرد بلند مدت تربیت اساتید) و آموزش کارگاهی بعضی از ریز موضوعات به جهت رسیدن طلاب به خود باوری در زمینه های تربیتی اخلاقی از دیگر اهداف این دوره است.
وی با بیان اینکه تا کنون 4 دوره این طرح برگزار شده است، ادامه داد: جهت ارتقاء سطح کیفی دوره ها و مشارکت مراکز استانی، دوره تربیت اخلاقی ضیافت ملکوت در تابستان سال جاری چهار دوره در شهرهای  ، شهرکرد و  بناب برگزار می شود.
حجت الاسلام متقی نژاد، از ثبت نام 650 طلبه برای حضور در این دوره خبرداد و خاطرنشان ساخت: از ابتدای برگزاری این دوره که از تابستان سال 91 آغاز شد، هزار و پانصد نفر درآن حضور یافته و آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
وی، آشنایی و ارتقاء مهارت های اخلاقی، بهره مندی از محضر علماء، اساتید و کارشناسان مجرب اخلاق و تربیت اسلامی، حضور دائمی اساتید اخلاق در بین طلاب و ارائه گواهینامه پایان دوره را از جمله مزایای این طرح عنوان و بیان داشت: یکی از برنامه های ویژه امسال برنامه ریزی جهت هر طلبه 2 ساعت مشاوره اخلاقی با حضور اساتید مجرب درطول دوره است.
مسئول اداره آموزش و هماهنگی اعزام اساتید اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه، با بیان اینکه این طرح از دهم تیرماه سال جاری آغاز و به مدت یک ماه در هر دو شهرستان ادامه خواهد داشت، یادآورشد: درکنار برنامه های اصلی این دوره، برنامه های جانبی فرهنگی ،تربیتی و ورزشی نیز برنامه ریزی شده که به اجرا در می آید.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین