عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۱۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۸
محورهاي اولين شماره اين مجله عبارتند از: «نقش رسانه در تحقق امت واحده اسلامي، فقه رسانه، ويژگي هاي رسانه تاثير گذار منطبق بر آموزه هاي ديني و نقش رسانه هاي آزاد اسلامي در شكستن انحصار رسانه اي و جنگ نرم».
عقیق:به نقل از روابط عمومي دانشگاه مذاهب اسلامي، مجله علمي- تخصصي «مطالعات رسانه و امت» با مدير مسئولي حجت الاسلام والمسلمين دكتر احمد مبلغي و سردبيري دكتر محمد جعفر محمدزاده منتشر شد.
محورهاي اولين شماره اين مجله عبارتند از: «نقش رسانه در تحقق امت واحده اسلامي، فقه رسانه، ويژگي هاي رسانه تاثير گذار منطبق بر آموزه هاي ديني و نقش رسانه هاي آزاد اسلامي در شكستن انحصار رسانه اي و جنگ نرم».
موضوعات و اهم مقالات شماره جديد اين مجله نيز عناويني همچون؛ «پيش درآمدي برفقه رسانه ( موضوع شناسي) دكتر احمد مبلغي»، الگوي «آرمان‌گرايي واقع‌بينانه» به مثابة ايدئولوژي اسلامي در«مديريت انقلابي»رسانه، پديده داعش و شگردهاي رسانه اي، درآمدي بر نقش نظام رسانه در جنگ نرم عليه امت اسلامي؛ رويكرد مفهومي ، ويژگي هاي رسانه تأثيرگذار منطبق بر آموزه ­‌هاي ديني و معرفي نشريه پرچم اسلام از نشريات ديني تاريخ مطبوعات ايران مي باشد.
گفتني است دانشگاه مذاهب اسلامي با توجه ويژه به تأكيدهاي رهبر معظم انقلاب در زمينه وحدت و تقريب مذاهب اسلامي در ساليان اخير، همت خود را بر امر مهم گفتگو از طرق گوناگون قرار داده و رسانه را بستر مناسبي براي تعامل و گفتگوي بين مذاهب اسلامي و نيل به سوي اعتدال و عدالت­خواهي و نفي خشونت و افراطي­گري دانسته است كه اميد مي­ رود برنامه­ ها و ابزارهاي موجود بتواند در جهت نيل به مقصود كه همانا تحقق آرمان تقريب است، اثرگذار باشد.
بنابراين براي تحقق اين هدف مهم و برقراري صلح و اعتدال و در راستاي مقابله با افراطي­گري و خشونت، ضروري است تا رسانه­ هاي امت اسلام به ويژه رسانه­ هاي معتقد به آرمان هاي تقريب، به سازمان هاي كارآمد و تأثيرگذاري تبديل شوند و جهان اسلام به ويژه منطقه خاورميانه را كه امروز به كانون افراطي­ گري، خشونت، تروريسم، تجاوزگري و كشتار بي­رحمانه كودكان و زنان تبديل شده است، از وضع كنوني نجات دهند.
اما با تأسف بايد گفت: آنچه همه روزه مشاهده مي‌كنيم اين است كه جنايت ها و اعمال فجيع، به نام اسلام و به اسم مسلمانان رقم مي­ خورد و القاي رابطه تنگاتنگ اسلام و خشونت و افراطي‌گري به كليد واژه‌هاي متعدد رسانه‌هاي دشمنان امت اسلام تبديل شده است كه بدون ترديد هدفي جز مخدوش كردن چهره رحماني و پاك اسلام ندارند و البته ادعاي گروههاي تروريستي در منتسب كردن خود به اسلام و حمل نشانه‌ها و نمادهاي اسلامي، آنها را در اين هدف ياري مي‌دهد. پس اگر ديپلماسي وحدت را يك ضرورت مي دانيم، بايد به اين مهم اذعان كنيم كه برخورداري يا عدم برخورداري از رسانه­ هاي فراگير و هدفمند، مي‌تواند ارتباط معناداري با توفيق يا شكست در مسير پيش رو داشته باشد.
لازم به ذكر است مجله «مطالعات رسانه و امت» به مدير مسئولي حجت الاسلام والمسلمين دكتر احمد مبلغي رييس دانشگاه مذاهب اسلامي و سردبيري دكتر محمد جعفر محمدزاده منتشر مي شود.
علاقمندان براي ارائه مقالات خود به پايگاه اينترنتي : http://resanevaomat.mazaheb.ac.ir/ مراجعه كنند.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین