عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۱۲۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
آيت‌الله مكارم شيرازي:
يكي از مراجع تقليد تاكيد كرده كه برنامه‌هاي تفسير قرآن نبايد در حاشيه دروس حوزه‌هاي علميه قرار گيرد بلكه بايد در متن باشد.
عقیق:آيت‌الله العظمي ناصر مكارم شيرازي در نشست اساتيد تفسير حوزه علميه كه در دارالقرآن الكريم علامه طباطبايي برگزار شد اظهار كرد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي، برنامه‌هاي قرآني در محافل عمومي و حوزه‌هاي علميه گسترش يافته است.
وي راه اندازي شبكه قرآن در صداوسيما، برگزاري مسابقات استاني، ملي و بين المللي حفظ و تلاوت قرآن و اجراي مسابقات قرآني در دانشگاه‌ها را از دلايل حضور بيشتر قرآن كريم در صحنه جامعه بيان كرد.
اين مرجع تقليد تاكيد كرد: خوشبختانه دروس تفسير در حوزه‌هاي علميه نسبت به قبل افزايش قابل توجهي داشته و مفسران خوبي در حوزه‌هاي علميه فعاليت دارند.
آيت‌الله مكارم شيرازي در عين حال خواستار توجه بيشتر به رونق بخشي تفسير قرآن در جامعه شد و اصالت دادن به معاني آيات قرآن را نشانه افزايش ايمان دانست.
استاد برجسته حوزه علميه قم با ابراز نگراني از گرايش مجالس به سمت اصالت بخشيدن الفاظ قرآني به جاي معاني، از علما و اساتيد حوزه‌هاي علميه خواست تلاش كنند توجه به مفاهيم قرآن كريم در اولويت نخست و اصالت بخشيدن به الفاظ آيات در اولويت دوم قرار گيرد.
وي گفت: بايد مفسران قرآني بيشتري در حوزه‌هاي علميه تربيت و پرورش يابند و اين افراد به استان‌ها و شهرهاي كشور اعزام شوند تا برنامه تفسير قرآن را رونق دهند.
به اعتقاد آيت‌الله مكارم شيرازي برنامه‌هاي تفسير قرآن نبايد در حاشيه دروس حوزه‌هاي علميه قرار گيرد، بلكه بايد در متن حوزه و جزو برنامه‌هاي اصلي باشد.
اين مرجع تقليد گفت: نشرياتي كه از سوي حوزه‌هاي علميه منتشر مي‌شوند بايد در زمينه تبيين مفاهيم قرآن كريم از طريق توليد فيلم و زبان شعر، نثر و هنر جهت دهي كنند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین