عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۰۵۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
حسینی خبر داد
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به برپایی ۵۰۰ محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان گفت: در این محافل ۱۲ قاری مصری از جمله محمود شحات انور و عبدالوهاب طنطاوی حضور پیدا می‌کنند.

عقیق:نشست محافل قرآنی ماه مبارک رمضان با حضور حجت‌الاسلام سید‌مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

حسینی ماه رمضان را فرصتی برای برپایی برنامه‌های قرآنی دانست و گفت: در این ماه عزیز برنامه‌های مختلف از جمله نشست‌ها، نمایشگاه‌ها و مسابقات برگزار می‌شود و سازمان اوقاف هم در سال‌های اخیر گام‌هایی در راستای برگزاری محافل قرآن برداشته تا با مشارکت نهادهای مختلف زمینه را برای انس بیشتر مردم با قرآن فراهم کند.

وی با اشاره به برگزاری ستاد محافل در سازمان اوقاف گفت: از چند ماه قبل ستاد محافل با مشارکت بخش‌های قرآنی بسیج، سپاه، رادیو و شبکه قرآن، ادارات تبلیغات استان‌ها و دفاتر ائمه جمعه تشکیل شد و طی آن قاریان غیرایرانی شناسایی و برای انتخاب به شورای عالی قرآن معرفی شدند.

حضور 12 قاری مصری در کشور

وی از حضور 12 قاری مصری در محافل ماه رمضان امسال خبر داد و گفت: امسال 12 قاری مصری شامل احمد شحات لاشین، عادل الباز، محمود عقل یوسف، عبدالناصر حرک، رضا جمعه منصور، فتحی عبدالرحمان، محمود شمیس، محمود شحات انور، محمود عبدالباسط، یوسف الازهری و عبدالوهاب طنطاوی به کشورمان برای حضور در محافل سفر می‌کنند.

حضور قاری بنگلادشی در محافل ماه مبارک رمضان

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از استفاده از قاریان دیگر کشورها در این محافل خبر داد و گفت: بنای ما این است که در کنار قاریان مصری از قراء سایر کشورها هم استفاده کنیم از این رو امسال یک قاری از کشور بنگلادش دعوت شده است.

حسینی با اشاره به استفاده از قاریان ایرانی در این محافل گفت: با توجه به توانمندی قاریان ایرانی امسال قصد داریم از حضور قاریان برجسته ایرانی در این محافل استفاده کنیم.

برپایی 500 محفل در سراسر کشور

وی از برپایی 500 محفل در ماه رمضان امسال خبر داد و گفت: امسال 219 محفل در امامزادگان، 37 محفل در حسینیه‌ها، 59 محفل در سازمان‌ها و ادارات، 189 محفل در مصلی‌ها و مساجد و 20 محفل ویژه برگزار خواهد شد.

حسینی در خصوص برپایی 20 محفل ویژه گفت: به دنبال این هستیم که محافل جدیدی به عنوان محافل موضوعی و هدفمند برگزار کنیم و در این 20 محفل قاریان، کارشناسان و مجریان برنامه که همگی از سوی سازمان اوقاف اعزام می‌شوند به یک موضوع می‌پردازند.

آیین‌نامه جدید مسابقات تا پایان ماه رمضان منتشر می‌شود

وی با اشاره به بازبینی آیین نامه‌های مسابقات ایران گفت: نشست بازبینی آیین‌نامه مسابقات چند روز پیش در شهر مقدس قم برگزار شد و تا پایان ماه مبارک رمضان برنامه مسابقات سال 94 را اعلام می‌کنیم.

حسینی در پایان از برگزاری مسابقات تواشیح و شکوفه ها در تابستان امسال خبر داد و گفت: مرحله کشوری مسابقات تواشیح در دهه اول مرداد‌ماه و مسابقات کشوری شکوفه‌ها نیز در دهه اول شهریور‌ماه برگزار خواهد شد. البته جزئیات این دو برنامه در آینده اعلام می‌شود.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین