عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۰۴۴
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
مداحی که دم از مدح اهل بیت (ع) می زند، رسالتی بر دوش دارد و باید همواره سخنانش بیانگر حقیقت مطلق باشد
عقیق:حسین هوشیار، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) درباره برخی جبهه گیری های مداحان و مطرح شدن مباحث سیاسی در مراسم میلیونی استقبال از ۲۷۰ شهید دفاع مقدس گفت: میکروفون و منبر امام حسین (ع) یک امانت است که در دستان مداحان قرار گرفته و ما باید دقت کنیم که تا چه حد مجاز هستیم چه حرف ها و سخن هایی را از این تریبون به گوش مردم برسانیم.

وی افزود: ظلم ستیزی حرف حق مطلق است که مهمترین رکن مجالس عزاداری و قیام امام حسین (ع) است و به مراتب مداحان، وقتی که پشت تریبون این دستگاه قرار می گیرند، باید حرف از حق مطلق بزنند، زیرا ما اعتقاد داریم قیام امام حسین (ع) یک حقیقت مطلق است و همه پیام ها و مضامین آن حقیقتی انکارناپذیر هستند.

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به حساس بودن رسالت مداحی اهل بیت (ع) تصریح کرد: مداحی که دم از مدح اهل بیت (ع) می زند،رسالتی بر دوش دارد و باید همواره سخنانش بیانگر حقیقت مطلق باشد، دراین مجال گاهی تفسیر و برداشت های ما از اتفاقات شخصی می شوند و به همین نسبت نیز مقایسه ما از اتفاقات نسبی می شود. لذا ما حق نداریم در تریبونی که تنها مجال گفتن حقیقت مطلق است حرف از برداشت های نسبی بزنیم.

هوشیار ادامه داد: میکروفون و منبر امام حسین(ع) جز برای گفتن حقیقت مطلق نیست و به نظر من اظهارات سیاسی که وحدت ملی و حرمت شهدا را خدشه دار می کند، سرآغاز یک انحراف در مداحی کشور است که گاهی برخی افراد از این فرصت سوء استفاده کرده و برداشت های نسبی خود را از مسایل سیاسی و مختلف کشور ابراز می کنند.

هوشیار عنوان کرد: ما معتقدیم در جایی که گوش های مردم امانت هستند باید سخن از حقیقت مطلق زد و اگر نسبی سخن بگوییم ارزش کارمان را پایین آورده ایم.

وی خاطرنشان کرد: دیروز شاهد حماسه آفرینی مردم در استقبال از شهدای جنگ تحمیلی بودیم، به نظر من شهدا محور حقیقت مطلق هستند و رسالت شان این بود که میان مردمان با افکار و اندیشه های مختلف همدلی و همزبانی ایجاد کنند و این وحدت را به منصه ظهور برسانند. اما متاسفانه برخی از مداحان با استفاده از این تریبون برداشت های نسبی و سیاسی خود را ابراز کردند که اینها حقیقتا شایسته نیست.

منبع:بنیاد دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین