عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۸۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي:
معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي گفت: روزانه 12 هزار نفر روزه‌دار براي صرف افطار به حرم مطهر دعوت مي‌شوند.
عقیق: مهندس سيد خليل منبّتي در نشست خبري كه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، ضمن تشريح ويژه‌برنامه‌هاي ماه مبارك رمضان در حرم مطهر رضوي، عنوان كرد: تأكيد توليت عظماي آستان قدس رضوي و هم‌چنين قائم‌مقام ايشان بر تكريم زائران بارگاه منور رضوي و خادمان آن‌ها بوده و براي رسيدن به اين هدف، بايد محيطي آرام را براي اين عزيزان فراهم كنيم.
وي اصحاب رسانه را در مديريت امور گوناگون و آگاهي‌رساني به جامعه، ياري‌رسان به مسئولان دانست و گفت: اصحاب رسانه نيز خادمان حضرت محسوب شده و به فراهم‌آوري بستر رفاهي مناسب براي زائران كمك مي‌كنند.

حق تقدم با زائر است
مهندس منبتي تصريح كرد: تمام شهروندان مشهد بايد با اين فرهنگ آشنا شوند كه حق تقدم در همه‌ي نقاط شهر با زائر بوده و تكريم ميهمانان بارگاه منور رضوي بايد هم‌زمان با ورود آن‌ها به شهر آغاز شود.
وي از تعامل با مسئولان عتبات عاليات و اماكن متبركه‌ي ديگري چون حرمين كاظمين و حرم امام حسين(ع) براي تبادل اطلاعات و تجربيات و ارائه‌ي آموزش‌هاي گوناگون به آن‌ها در اماكن متبركه‌ي رضوي خبر داد.

زائران و مجاوران؛ ميهمان خوان گسترده‌ رضوي
منبتي اظهار كرد: با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در سال جاري، روزانه 3 هزار متر سفره در صحن هدايت گسترده مي‌شود كه طي آن بيش از 360 هزار روزه دار ميهمان خوان پر نعمت حضرت رضا(ع) مي‌شوند.
به گفته‌ي وي، طرح اكرام رضوي يكي از مطالبات مردم مشهد بوده و بر همين اساس، در ماه مبارك سال جاري دعوت‌نامه‌هاي طرح اكرام تنها درب منازل سطح شهر توزيع مي‌شوند.
منبتي در همين خصوص بيان كرد: در اجراي طرح اكرام رضوي، گروه‌هاي مخصوصي از خدمه و خدمت‌گزاران، شهر مشهد را به بلوكه‌هاي منطقه‌اي تقسيم كرده و به قيد قرعه در هر روز به درب منازل مناطق رفته و مسئوليت توزيع دعوت‌نامه اين ضيافت باشكوه را دارند.
معاون اماكن متبركه و امور زائرين آستان قدس رضوي متذكر شد: در اين طرح براي هر خانواده 4 عدد دعوت‌نامه اختصاص داده شده است.
وي افزود: اين دعوت عظيم از مجاوران حضرت رضا(ع) از 26 شعبان آغاز شده و همه‌روزه تا 25 ماه مبارك رمضان ادامه دارد و تعداد مدعوين در روزهاي جمعه، 19، 21 و 23 ماه مبارك بيشتر از روزهاي عادي خواهد بود.
منبتي ادامه داد: هم‌چنين در اين ماه مبارك، بسته‌هاي متبرك افطاري سبك نيز بين صفوف نماز جماعت صحن‌ها و رواق‌هاي حرم مطهر توزيع مي‌شود كه اين بسته‌ها شامل شير و عسل، كيك رولت و خرماست.
معاون اماكن متبركه و امور زائرين آستان قدس رضوي از تدابير انديشيده شده براي رفاه بيشتر روزه‌داران در سال جاري خبر داد و گفت: زائراني كه مايل هستند افطار متبرك خود را خارج از حرم ميل كنند، مي‌توانند با مراجعه به هر كدام از ضلع‌هاي صحن هدايت از ساعت 18:30 با ارائه‌ي دعوت‌نامه، بسته‌ي افطار آماده‌ي خود را دريافت كنند.
وي اشاره كرد: پذيرايي از زائران و مجاوران در طرح اكرام رضوي در عرض 8 دقيقه انجام مي‌شود كه ركوردي بي‌سابقه بوده و از اين جهت بايد قدردان زحمات خدمه و خدمت‌ياران بارگاه منور رضوي باشيم.

برقراري نظم و امنيت در ليالي قدر
وي با اشاره به برقراري نظم و امنيت در شب‌هاي قدر توسط خادمان اين بارگاه منور، گفت: بيش از 700 هزار جلد كتاب ادعيه و قرآن در اين شب‌ها توزيع و جمع‌آوري مي‌شود.
منبتي ادامه داد: هم‌چنين توزيع بيش از يك ميليون بطري آب معدني سرد بين زائران، كنترل جمعيت صحن‌ها، مفروش كردن اماكن بعد از نماز مغرب و عشاء، تقويت گشت‌هاي هدايت و هادي براي ايجاد نظم و امنيت، توسعه خدمات فوريت‌هاي پزشكي و ... از ديگر فعاليت‌هاي پيش‌بيني شده براي شب‌هاي قدر است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین