عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها گفت: رمضان از محبوب‌ترين ماه‌ها در پيشگاه خداوند و بندگان بوده و در اين ماه شياطين در غل و زنجير هستند به همين دليل درهاي مغفرت باز بوده و انساني كه در اين ماه بخشيده شود مانند كودكي است كه تازه از مادر تولد شده و گناهي را مرتكب نشده است.
عقیق:حجت‌الاسلام مهدي رستم نژاد، در برنامه زمزم معرفت با بيان اين‌كه ترك گناه شايسته‌ترين عمل ماه رمضان است، گفت: رمضان از محبوب‌ترين ماه‌ها در پيشگاه خداوند و بندگان بوده و در اين ماه شياطين در غل و زنجير هستند به همين دليل درهاي مغفرت باز بوده و انساني كه در اين ماه بخشيده شود مانند كودكي است كه تازه از مادر تولد شده و گناهي را مرتكب نشده است.
وي افزود: تمام عبادات الهي داراي يك سلسله مقدماتي است و براي اينكه اين مقدمات انسان را به روح معنوي آن عبادت نزديك كند، معمولاً گاهي به‌صورت وظايف قطعي و يا گاهي به‌صورت وظايف پيش مقدمي در شريعت آمده است كه روزه سه روز آخر ماه شعبان هم مقدمه‌اي براي انجام فريضه واجب روزه‌داري در ماه مبارك رمضان است.
سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها تصريح كرد: رمضان ماه نزول قرآن و ماهي است كه شب قدر در آن قرار گرفته است و در پايان آن عيد فطر از بزرگ‌ترين اعياد اسلامي قرار دارد.
حجت‌الاسلام رستم نژاد ادامه داد: رمضان از عظيم‌ترين ماه‌هايي الهي است به همين خاطر خداوند ماه رجب و ماه شعبان را مقدمه ورود به اين ماه قرار داده است و انسان‌هاي مؤمن از فرصت ماه رجب و شعبان استفاده كرد و خود را براي ورود به ماه مبارك رمضان آماده مي‌كنند.
وي افزود: خداوند براي رمضان دو ماه را مقدمه قرار داده، ماه ولايت را كه ماه رجب است دروازه ورود قرارداد و بعد ماه پيامبر را كه شعبان بوده و پس‌ازآن ماه رمضان را كه شهر الله است قرارداد كه قرار گرفتن اين دو ماه پرفضيلت قبل از رمضان شأن عظيم اين ماه پر بركت را نشان مي‌دهد.
عضو هيئت‌علمي جامعة المصطفي(ص) تصريح كرد: پيامبر ماه رمضان را ضيافت الله يعني مهماني خدا ناميده است؛ بندگان بايد به آداب مهماني رفتن در اين ماه توجه كرده و سعي كنند براي ميزبان، مهماني خوبي و صميمي باشند.
حجت‌الاسلام رستم نژاد با اشاره به اين‌كه رمضان دروازه ورود به بهشت و حريم كبريايي الهي است، يادآور شد: كسي كه در ماه رمضان و در شب‌هاي قدر بخشيده نشود ديگري فرصتي براي غفران پيدا نخواهد كرد و بايد منتظر فرصت رمضان بعدي باشد؛ بنابراين بايد قدر لحظه‌لحظه اين ماه را دانسته و از لحظه‌هاي آن براي توبه و غفران الهي استفاده كنيم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین