عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۸۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۹
مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب، روزه داری را حاکم شدن بر غرائز و هوس های نفسانی دانست و گفت: ماه رمضان، ماه تمرین درک همنوعان و تلاش برای رفع گرفتاری های دردمندان و نیازمندان است.
عقیق: حجت الاسلام علی اکبر عندلیبی، در شیراز با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: روزه به عنوان فریضه ای واجب به شمار می آید و انجام این فریضه به طور طبیعی سخت و طاقت فرسا است و انسان های راحت طلب، آمادگی کافی برای فرار از زیر بار انجام آن را دارند.
مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب تصریح کرد: ماه رمضان ، ماه مبارزه با عادت های بیهوده و سرزنش شده و روزه عبادتی موثر در مسیر تقویت اراده است.
وی افزود: در ماه مبارک رمضان، انسان به علت امساک از خوردن و آشامیدن در ایام روزه داری و کنترل گوش و چشم و زبان، اوقات فراغت ارزشمندی را برای آرامش روح و مشغول کردن آن به امور معنوی و روحانی فراهم می آورد.
حجت الاسلام عندلیبی خاطر نشان کرد: روزه عبادتی است که فرد، در زمان انجام آن به طور اختیاری، غرایزش را کنترل می کند. انسان در هنگام روزه با وجود گرسنگی و تشنگی و احساس نیاز به لذت های دیگر در حالی از آنها برای کسب رضای الهی چشم می پوشد و با روزه گرفتن ثابت می کند که انسان می تواند بر غرایز و هوس های خویش حاکم باشد و آنها را تحت کنترل داشته باشد.
وی یادآور شد: انسان روزه دار در ماه مبارک رمضان، ضمن انجام عبادت، یک دوره درک شرایط سخت بیچارگان و فقیران و همدردی با آنان را تمرین می کنند و آموزش می بینند.
مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) داراب در پایان خاطرنشان کرد: ماه رمضان، ماه تمرین درک همنوعان و تلاش برای رفع گرفتاری های دردمندان و نیازمندان است.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین