عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۷۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
رييس سازمان حج و زيارت ضمن اعلام جزئيات اعزام زائران حج تمتع ۹۴ خبر داد كه در موسم حج سفير ايران در مكه و مدينه حضور خواهد داشت و سازمان كنفرانس اسلامي نيز در موضوع امنيت زائران ايفاي نقش خواهد كرد.
عقیق:سعيد اوحدي،رييس سازمان حج و زيارت، اظهار داشت: در حال حاضر تمامي برنامه ريزي‌هاي لازم براي اعزام زائران به حج سال ۹۴ انجام شده و معاينات پزشكي زائران در تمامي استان‌ها به پايان رسيده است.
وي با اشاره به اينكه تمامي قراردادهاي هتل، تغذيه، حمل و نقل و… منعقد شده است، گفت: تمامي ۴۵۵ كاروان تكميل و همچنين قرارداد پرواز زائران نيز بسته شده و تا امروز صد درصد زائراني كه داراي اولويت اعزام بودند، هزينه سفر زيارتي خود را در دو قسط پرداخت كرده اند.
رييس سازمان حج و زيارت از آغاز اولين اعزام از اول شهريور خبر داد و تاكيد كرد: اولين پرواز زائران حج تمتع از تهران به مقصد مدينه منوره انجام خواهد شد و مابقي پروازها نيز از ۱۹ ايستگاه پروازي از استانهاي مختلف كشور صورت مي‌گيرد.
وي به تفاوت حج تمتع و عمره اشاره كرد و گفت: در حج تمتع سفير ايران از رياض به مكه مكرمه و مدينه منوره مي‌آيد و به عمليات اعزام زائران و ارائه خدمات به آنان نظارت خواهدداشت و همچنين سازمان كنفرانس اسلامي نيز به اين موضوع ورود پيدا مي‌كند و از سوي ديگر مسئولان عربستان بصورت شبانه روزي امنيت زائران را تامين خواهند كرد به همين دليل فريضه حج واجب تفاوتهاي عمده اي با عمره مفرده دارد.
اوحدي با اشاره به اينكه طول مدت اعزام و حضور زائران تمتع ۲۹ تا ۳۳ روز است، افزود: زائران با توجه به ايستگاههاي پروازي و زمان اعزامشان از ايران طول مدت سفرآنان متفاوت خواهد بود اما حداقل زماني كه براي اقامت زائران در عربستان در نظر گرفته شده ۲۹ روز خواهد بود.
به گفته وي، در عمليات حج امسال ۶۴ هزار زائر به همراه عوامل اجرايي مشرف خواهند شد.


منبع: مهر
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین