عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
بيست و سومين دوره نمايشگاه بين المللي قرآن كريم دهه نخست ماه مبارك رمضان گشايش مي‌يابد.
عقیق:حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتي معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با اعلام اين مطلب گفت: نمايشگاه بين المللي قرآن كريم دهه نخست ماه مبارك رمضان افتتاح مي‌شود و هر روز از ساعت ۱۹ تا ۲۴ درمحل باغ موزه دفاع مقدس داير خواهد بود.
او با تاكيد بر اين كه كميته‌هاي محتوايي و پيشتيباني نمايشگاه بين المللي قرآن كريم برنامه‌هاي مناسبي براي اين دوره از نمايشگاه در نظر گرفته اند گفت: نمايشگاه قرآن در دوره بيست و سوم با مشاركت شهرداري تهران و در محل باغ موزه دفاع مقدس و باغ كتاب برگزار مي‌شود.
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: همه بخش‌ها و كميته‌هاي نمايشگاه قرآن تلاش مي‌كنند با تدارك برنامه‌هاي متنوع و فعاليت هايي گسترده، پاسخگوي مخاطبان و بازديد كنندگان اين نمايشگاه باشند.
او بخش‌هاي محتوايي و پشتيباني نمايشگاه قرآن را شامل كميته‌هاي كودك و نوجوان، هنرهاي نمايشي، هنري و ميراث، سازمان‌ها و نهادها، حوزه، دانشگاهي، ، حجاب و عفاف، مراسم و مناسبت‌ها، آموزش و پرورش، مكتوب، روابط عمومي، فروش ناشران، محصولات هنري، بين الملل، خادمان قرآن، ديجيتال برنامه ريزي، بانوان و شوراهاي برنامه ريزي ذكر كرد.
حجت‌الاسلام حشمتي با بيان اينكه در بيست‌وسومين دوره نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم به نفي خشونت در قرآن تأكيد مي‌شود، گفت: اسلام دين مهرباني است و با خشونت مخالف است به همين جهت ما در نمايشگاه قرآن معرفي اسلام رحماني را در دستور كار قرار داده‌ايم. همچمنين در حاشيه اين نمايشگاه به موضوع محيط زيست به ويژه اهميت صرفه‌جويي در مصرف آب توجه مي‌شود.
وي همچنين با اشاره به لزوم توليد محصولات فاخر قرآني در عرصه‌هاي مختلف اظهار داشت: بهترين روش براي معرفي قرآن به مردم استفاده از ابراز هنر است. به همين جهت ما در نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم سعي كرديم با استفاده از اين ابزار مردم را به صورت غيرمستقيم به فعاليت در عرصه‌هاي مختلف قرآني تشويق كنيم. برهمين اساس بيست و سومين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم با توجه بيشتر به مباحث هنري برگزار مي‌شود. توليد آثار حجمي، توليد و نمايش فيلم و انيميشن با موضوعات قرآني و به طور كلي توجه بيشتر به مباحث هنري در نمايشگاه قرآن از مهمترين رويكردهاي نمايشگاه‌ها قرآن در سال جاري است.
وي با بيان اينكه امسال هم‌زمان با ماه مبارك رمضان و در كنار بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم در ۳۰ استان كشور نمايشگاه قرآن برگزار مي‌شود، گفت: اين اقدام با هدف ايجاد فضايي قرآن در كشور است كه اميدواريم با برگزاري اين نمايشگاه‌ها گامي به سوي تحقق سبك زندگي قرآني برداريم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین