عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
تشخیص ایمان در افراد نشانه های مختلفی دارد از جمله آنها نشانه ای است که پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به آن اشاره کرده اند.
عقیق: بنابر تصریح آیات و روایات آبادانی مساجد از طریق حضور و زمینه سازی رشد معنوی، برکات فراوانی به همراه دارد و حتی در احادیث از نشانه های صدق ایمان معرفی می شود.
خداوند در آیه 18 سوره مبارکه توبه می فرماید: «مساجد خدا را تنها كسانى آباد مى‏كنند كه به خدا و روز بازپسين ايمان آورده و نماز برپا داشته و زكات داده و جز از خدا نترسيده ‏اند پس اميد است كه اينان از راه‏يافتگان باشند.»
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «هر گاه دیدید که مردی پیوسته به مسجد می رود به ایمان او گواهی دهید، خداوند متعال فرمود: «تنها کسی که به خدا و روز رستاخیز ایمان آورده است، مساجد خدا را آباد می کند.»
همان حضرت (ص) فرموده اند: «بر هر یک از شما تا زمانی که در مسجد است همواره فرشتگان درود می فرستند و می گویند: خداوندا! او را ببخشا. خداوندا! مورد رحمت خویش قرارش ده.»
و نیز می فرمایند: «هر یک از شما زمانی که در مسجد است تا وقت بیرون رفتن از آن پیوسته در نماز است.»
همچنین، از رسول گرامی اسلام (ص) است که فرمودند: «نشستن در مسجد به انتظار نماز، عبادت است.»
و نیز از ایشان است که فرموده اند: «هفت گروه در سایه عرش خدای هستند، آن روز که هیچ سایه ای جز سایه او وجود ندارد: ... و کسی که از مسجد خارج شود و نیتش آن باشد که دوباره بدان باز گردد.»
امیرمومنان علی (ع) نیز در این باره می فرمایند: «نشستن در مسجد نزد من، از نشستن در بهشت نیکوتر است؛ زیرا در بهشت خشنودی من فراهم است و در مسجد خشنودی پروردگار من.»

پی نوشت ها:
بحارالانوار
ارشادالقلوب
کنزالعمال
فرهنگنامه مسجد
منبع:قدس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین