عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۷۲۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۷
ثبت نام سومين دوره مسابقات قرآن «تلاوت» از ۲۵ خردادماه توسط سايت تلاوت سازمان دارالقرآن الكريم آغاز شد.
عقیق:ثبت نام سومين دوره مسابقات قرآن تلاوت از ۲۵ خردادماه توسط سايت تلاوت سازمان دارالقرآن الكريم آغاز شده و تا ۳۱ خردادماه ادامه خواهد داشت.
براساس اين گزارش، «ترغيب قاريان به حفظ آيات قرآن و فهم معاني آيات و ارائه تلاوت‌هاي زيبا با محوريت القاي معناي آيات»، «ترغيب حافظان به فهم معاني آيات قرآن به شنونده» و «ايجاد شور قرآني و زمينه لازم براي حضور قاريان و حافظان به ويژه قاريان و حافظان نوجوان و جوان در رقابتي سالم و ارزشمند و زمينه‌سازي جهت شناسايي، رشد و هدايت استعدادهاي قرآني» از جمله اهدافي هستند كه در مسابقات قرآن تلاوت دنبال مي‌شوند.
بنابراين گزارش، مرحله استاني اين مسابقات پنجم و ششم شهريورماه به همت ادارات‌كل تبليغات اسلامي استان‌ها و مرحله كشوري نيز ۲۶ و ۲۷ آذرماه در تهران برگزار مي‌شود.
علاقه‌مندان به شركت در سومين دوره مسابقات قرآن تلاوت مي‌توانند در رشته‌هاي حفظ ۱۵ جزء، حفظ كل قرآن و قرائت تحقيق ثبت نام خود را انجام دهند.
شركت در سومين دوره مسابقات قرآن تلاوت داراي ويژگي‌هايي است كه بر اين اساس؛ در رشته قرائت (تحقيق)، تلاوت تحقيق بايد از حفظ و براساس قطعات منتخب در هر دو مرحله استاني و كشوري باشد و شركت‌كنندگان در اين رشته بايد تسلط بر ترجمه قطعات مذكور داشته باشند؛ همچنين آزمون ترجمه از قطعات مذكور برگزار مي‌شود و امتيازِ آن با مسابقه قرائت جمع خواهد شد.
شركت در مسابقه حفظ ۱۵ جزء پيوسته بالا و پايين ۱۶ سال آقايان و بانوان نيز ويژگي‌هايي را دارد كه بر اين اساس، شركت‌كنندگان اين رشته، علاوه بر حفظ ۱۵ جزء پيوسته قرآن كريم بايد به ترجمه آيات مربوط به ۳ جزء اول محفوظات ارائه شده نيز تسلط كافي داشته باشند؛ همچنين امتياز آزمون ترجمه با امتياز مسابقه حفظ جمع خواهد شد.
رشته حفظ كل بالا و پايين ۱۶ سال بانوان و آقايان نيز داراي ويژگي‌هايي است كه شركت‌كنندگان اين رشته، علاوه بر حفظ كل قرآن كريم بايد به ترجمه آيات مربوط به ۵ جزء سوم قرآن كريم نيز تسلط كافي داشته باشند و امتياز آزمون ترجمه با امتياز مسابقه حفظ جمع خواهد شد.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین