عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به وجود گنجينه هاي ارزشمند در موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها اين مكان را در خور شأن آن ندانست و گفت: بايد در طرح هاي توسعه حرم نگاه ويژه اي به آن شود و من تلاش مي كنم تا در حد امكان مكاني مناسب براي موزه آستان فراهم شود.
عقیق:به نقل از روابط عمومي و تبليغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت الاسلام و المسلمين ايزد پناه در بازديد از موزه ومركز اسناد حرم مطهر، با بيان اينكه آثار بسيار فاخري در موزه حرم وجود دارد، اظهار داشت: متاسفانه اين آثار گرانبها به خوبي عرضه نمي شود و نياز به يك مكان وسيع تر و دسته بندي دقيق تر دارد.
وي توسعه موزه و فراهم كردن محيطي مناسب براي ارائه اين آثار به دنيا را خواستار شد وگفت: به نظر من در طرح توسعه حرم مطهر بايد جاي مناسبي براي موزه ديده شود چراكه اهميت موزه براي حرم شايد بيشتر از كتابخانه باشد و بايد زودتر به آن رسيدگي شود.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم در بخش ديگري از بازديد خود با حضور در مركز اسناد آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها، با تقدير از فعاليت هايي كه در زمينه ميراث گذشتگان در اين مكان مقدس انجام مي شود، اظهار داشت: يكي از مهمترين راه ها براي تبيين درست تمدن شيعي وجود اسناد تاريخي و طبقه بندي شده است كه آستان مقدس قم در اين زمينه فعاليت هاي خوبي انجام داده است.
وي فعاليت ها و آثار منتشر شده از اين مركز را به نسبت سالهاي فعاليت خود خيلي خوب ارزيابي كرد و گفت: هرچند اين مركز نوپاست و دير به وجود آمده ولي آثار و برنامه ريزي براي انتشار و جمع آوري اسناد به صورت نرم افزاري و با طبقه بندي هاي انجام شده نشان مي دهد كه روند بسيار خوبي دارد و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آماده همكاري صميمانه در زمينه چاپ و مجوز هاي انتشار اسناد است.
وي اين مركز را كمك بزرگي به فرهنگ نويسان و تاريخ نگاران دانست و گفت: ما بايد از اين طريق با دنيا تعامل برقرار كنيم و جهانگردان خارجي كه سفيران فرهنگ هستند را با همين اسناد آشنا كنيم.
حجت الاسلام و المسلمين ايزد پناه قم و آستان مقدس كريمه اهل بيت عليهم السلام را قلب تحولات ايران اسلامي عنوان كرد و افزود: قم محل رفت و آمد اقشار مختلفي از مردم ايران و دنياست بنابراين بايد اقدامات تبليغي مستند در آن بيشتر باشد.
در اين بازديد ها كه حجت الاسلام و المسلمين اسماعيل محمدي مدير فرهنگي هنري آستان ،حجت الاسلام و المسلمين نظري مسئول مركز اسناد به معرفي نرم افزارها و توليدات اسنادي اين مركز پرداخت و گفت: در لابلاي اين اسناد مطالبي پيدا مي شود كه شايد از اهميت فوق العاده اي برخوردار است. با اين اقدام آستان پيشنهاد ما به همه دستگاه هاي اجرايي و نظارتي آن است كه چنين مركزي براي اسناد خود داشته باشند تا در تاريخ همه چيز شفاف و درست تبيين شود.
همچنين بازديد از بخش صحافي كتب قديمي و مرمت آنها نيز انجام شد و مدير كل ارشاد استان قم آقاي اسماعيلي كه به تنهايي كار چندين نفر را انجام مي دهد را سربازي گمنام ولي ماندگار عنوان كرد.
بازديد از گنجينه قرآن هاي خطي نيز بخش ديگري از اين بازديد بود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین