عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه‌برنامه‌های شاخص ماه مبارک رمضان را در اراضی عباس‌آباد، برج میلاد، باغ‌موزه قصر، دریاچه شهدای خلیج فارس، حرم امام(ره) و بوستان‌های جوانمردان، ولایت و یاس با تمرکز بر بحث قرآن برگزار می‌کند.

عقیق:به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جلسه هماهنگی ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان سازمان فرهنگی هنری با حضور دکتر محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری و معاونان و مدیران مراکز این سازمان برگزار شد.

محمود صلاحی در این جلسه با تاکید بر استفاده از جلوه‌های هنر در فرهنگسازی گفت: احیای فرهنگ دینی، ملی و بومی از وظایف فرهنگسراهاست و کار فرهنگسرا بر همین پایه شکل گرفته است تا در مقیاس محله‌، منطقه و شهر موضوع فرهنگ‌سازی را دنبال کند.

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی از طریق برنامه‌ها الگویی برای همه شهرهای ایران است و با توجه به گسترش ارتباطات می‌تواند در خارج از مرز‌ها نیز بازتاب داشته باشد و مفاهیم را منتقل کند.

صلاحی با تاکید بر اهمیت ماه مبارک رمضان در امر فرهنگ‌سازی گفت: ماه رمضان اوج بروز همه برنامه‌های فرهنگی است و در این ماه تلاش ویژه‌ای برای جذب مخاطب و حضور حداکثری شهروندان باید انجام شود تا بتوان اثربخشی کارهای فرهنگی را که بسیار پیچیده و سخت است در سطح گسترده ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه قرآن محور برنامه‌های فرهنگی در این ماه است، افزود: رمضان ماه شادی مرتبط با فریضه‌های مهم دینی است و به همین دلیل می‌توان کار فرهنگ‌سازی در امور عبادت، رسیدگی به محرومان و مستضعفان، افطاری ساده، همدل و همراه شدن و یاد خدا بودن و روی آوردن به قرآن را به عنوان مهمترین موضوع‌ها در برنامه‌های فرهنگی دنبال کرد.

رییس سازمان فرهنگی هنری با تاکید بر اینکه کار فرهنگی نیازمند دقیق‌ترین برنامه‌ریزی و هماهنگی است، افزود: مراکز سازمان فرهنگی هنری در ماه مبارک رمضان باید با هماهنگی با شهرداران مناطق و معاونت اجتماعی شهرداری و دعوت از هنرمندان و شخصیت‌های نامدار منطقه در اجرای برنامه‌های شاخص و فاخر و بهره‌بردن از رسانه‌ها در انتقال مفاهیم کوشا باشند.

بر اساس این گزارش سازمان فرهنگی هنری ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان را به صورت شاخص و فراگیر اراضی عباس‌آباد، برج میلاد، باغ‌موزه قصر، دریاچه شهدای خلیج فارس، حرم امام(ره) و بوستان‌های جوانمردان، ولایت و یاس و با تمرکز بر بحث قرآن برگزار می‌کند.

در این جلسه مدیران فرهنگی هنری سازمان نیز با اعلام برنامه‌های تفکیکی هر منطقه در ماه مبارک رمضان ظرفیت‌ها و چگونگی انجام کار را در فرهنگسراها و مراکز فرهنگی هنری و بوستان‌های شهر تهران مطرح کردند و بر هم‌افزایی دست‌آوردهای برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی تاکید کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین