عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۶۵۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
حضرت آیت الله قاضی برای استفاده بهتر از ماه رجب، شعبان و به خصوص ماه مبارک رمضان توصیه های اخلاقی و رفتاری و اعمال عبادی بیان داشته‌اند.
عقیق:در بخشی از فرمایشات این عالم بزرگوار آمده است:
- نمازهای واجب خود را با نوافل آن که مجموعاً پنجاه و یک رکعت است، در بهترین اوقاتشان انجام دهید. چنانچه مشاغل و گرفتاری‌های دنیا مانع انجام نوافل می‌شود؛ حتماً نافلۀ ظهر را بجا آورید و نماز ظهر را هم در وقت فضیلت بخوانید که در قرآن بسیار بر آن تأکید شده و مراد از «صلوة وُسطی» همان نماز ظهر است.
- به انجام دادن اذکار ملتزم و متعهد باشید و در حد توان به گفتن ذکر یونسیّه در سجده مداومت داشته باشید: «لا إلهَ إلا أنتَ سُبحانکَ إنی کُنْتُ مِن الظالمین»
- پس از نمازهای واجب خود هیچ گاه تسبیحات حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را ترک نکنید، زیرا این تسبیحات، یکی از انواع «ذکر کبیر» شمرده شده است.
- تلاش کنید به زیارت مشاهد مشرفۀ اهل‌البیت (علیهم‌السلام) و حضور در مساجد معظمه و بطور کلی هر مسجدی از مساجد! زیرا مؤمن در مسجد، همانند ماهی است در آب دریا!
از نافله شب غفلت نکنید. کسانی که قصد رسیدن به مرتبه‌ای از مراتب کمال را داشته‌اند با شب زنده داری و انجام نوافل آن موفق به این کمالات شده‌اند و ما هیچ گاه ندیده و نشنیده‌ایم که کسی به یک مرحله و مرتبه ای از کمال راه یافته باشد مگر به واسطۀ بر پاداری نماز شب.
- تا می‌توانید در شب‌ها قرائت قرآن کنید، چرا که قرائت قرآن شراب مؤمنین است.
- هر روز و در همۀ اوقات و قنوت نمازها برای فرج حضرت صاحب‌الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) دعا کنید.
- یکی دیگر از وظائف لازم و مهم، قرائت زیارت جامعه معروف به «جامعۀ کبیره» در روز جمعه است.
- تا می‌توانید بسیار به دیدار و زیارت برادران نیکوکار خود بشتابید، چرا که به راستی آن‌ها برادرانی هستند که همراه انسان هستند و با رفاقت خود، آدمی را از تنگناها عبور می‌دهند.
- به زیارت اهل قبور ملتزم باشید و در صورت توان هفته ای یک‌بار به زیارت اموات و گذشتگان بروید.


منبع:سبک زندگی
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین