عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۶۴۸
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۷
از سوی دبیرخانه ستاد دائمی جشن‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی، بهره برداری از نسخه آزمایشی سامانه «شمس الشموس» در دهه کرامت سال جاری انجام می‌شود.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی عنوان کرد: در قالب این طرح برنامه‌ریزی، اجرا، تحلیل و ارزیابی جشن‌های میلاد امام رضا(ع) انجام می‌شود. مرکزیت راهبری و حوزه دید این سامانه دبیرخانه ستاد دائمی جشن های میلاد (مستقر در دبیرخانه شورای عالی فرهنگی) و حوزه نفوذ آن مراکز ستادی و موسسات وابسته به آستان قدس رضوی است.
وی با بیان اینکه سامانه «شمس الشموس» در سال گذشته طراحی شده است، افزود: در سال جاری این سامانه به صورت آزمایشی در 2 موسسه فرهنگی آستان قدس رضوی به کارگیری و این موسسات برنامه های پیشنهادی خود را بر اساس سیاست های ابلاغی از این طریق اعلام و تمام فرایند تایید و تخصیص و نظارت این برنامه ها به وسیله این سامانه انجام خواهد شد.
حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: با اجرای سامانه «شمس الشموس» تعاملات بین مؤسسات فرهنگیآستان قدس رضوی با دبیرخانه شورای عالی فرهنگی به صورت الکترونیک برقرار می‌شود و صرفه جویی در زمان، ایجاد انسجام، دسترسی هم زمان تمامی مؤسسات به برنامه‌های دهه کرامت رضوی، نظارت دقیق بر برنامه‌های محوری مؤسسات فرهنگی از دیگر مزایای این سامانه است.
وی ادامه داد: از آنجا که این برنامه باید به شکلی باشد که بتواند در اختیار کاربران موسسات و مراکز ستادی تابعه آستان قدس رضوی برای ثبت برنامه‌های محوری، گزارشات پیش برد برنامه‌ها و دریافت کارنامه‌های عملکرد سالانه قرار گیرد، قالب مورد نیاز برای این سامانه وب خواهد بود.
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: امکان ثبت صورت جلسات و مصوبات به انضمام تصویر جلسه مربوطه، برنامه‌های محوری، اعتبار و تخصیص بودجه، زمانبندی، نتایج ارزیابی و نظارت برنامه‌های دهه کرامت رضوی و دسته بندی برنامه‌ها به تفکیک موضوعی از جمله مواردی است که برنامه‌ریزی آن در سامانه «شمس الشموس» در نظر گرفته شده است.
گفتنی است؛ این سامانه از طریق پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی فرهنگی به آدرس farhangi.aqr.ir قابل دسترسی است.


منبع:قدس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین