عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۶۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
در آستانه ماه مبارك رمضان؛
مدير راديو معارف از تدارك گسترده برنامه‌هاي اين رسانه ديني در ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: بيش از ۲۷ هزار دقيقه برنامه براي اين ماه تدارك ديده‌ايم كه نيمي از آن به صورت زنده است و اين برنامه‌ها از قالب‌هاي متنوع با موضوعات اخلاقي قرآني و سبك زندگي بهره مي‌برند.
عقیق:به نقل از راديو معارف، مجتبي تونه‌اي، مدير راديو معارف از تدارك گسترده اين رسانه ديني در ماه مبارك رمضان خبر داد و گفت: بيش از ۲۷ هزار دقيقه برنامه براي اين ماه تدارك ديده‌ايم كه نيمي از آن به صورت زنده است و اين برنامه‌ها از قالب‌هاي متنوع با موضوعات اخلاقي قرآني و سبك زندگي بهره مي‌برند.
مدير راديو معارف افزود: راديو معارف در اين ايام با دو برنامه زنده «به رنگ خدا» و «بهشت اجابت» ويژه لحظات ملكوتي افطار و سحرهاي ماه مبارك رمضان به تبيين راه‌هاي بهره‌مندي از نسيم رحمت الهي و امان نامه‌هاي خدا مقابل آتش و دوزخ و بررسي آداب و آثار توبه، دعا و نيايش مي‌پردازد.
وي با اشاره به پخش مسابقه زنده راديويي «نسيم رمضان» گفت: اين مسابقه در ايام ماه مبارك رمضان هر روز از اين رسانه ديني پخش مي‌شود كه علاقه‌مندان از سراسر كشور مي‌توانند با شنيدن مباحث آيت‌الله مكارم شيرازي كه به تبيين سبك زندگي قرآني مي‌پردازد در اين مسابقه شركت كنند.
تونه‌اي نقش ماه مبارك رمضان در سالم‌سازي فضاي معنوي خانواده‌ها، مهارت بردباري، اهميت عفاف، نقش اميد در زندگي فردي و اجتماعي، نقش مادران در تربيت ديني فرزندان با الگوگيري زنان از حضرت خديجه سلام الله عليها، نشاط معنوي، هاي اخلاقي و اسلامي از ضرب‌المثل‌ها را از جمله موضوعاتي دانست كه در برنامه‌هاي «خانه مهر»، «صبح روشن»، «مهربان باشيم» و جنگ شبانه «شبستان» به آن پرداخته مي‌شود.
وي يكي از وظايف رسانه‌ها را در ايام ماه مبارك رمضان، تشريح اهميت و ضروت تدبر، و فضيلت قرائت و ختم قرآن در ماه مبارك رمضان دانست و گفت: تلاوت روزانه يك جزء از قرآن كريم در اين ايام به خاطر بهره مندي بيشتر شنوندگان راديو معارف و برنامه‌ريزي آنان در دو نوبت پخش مي‌شود كه نوبت اول پس از اذان و نماز صبح هر روز ساعت ۴:۴۵ به صورت زنده از جوار بارگاه ثامن الحجج علي بن موسي الرضا عليه السلام توسط قاريان برجسته كشور و بار دوم تلاوت يك جزء از قرآن كريم از ساعت ۱۴:۴۵ به صورت زنده از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها تقديم شنوندگان مي‌شود.
مجتبي تونه‌اي همچنين پخش دعاي ابوحمزه ثمالي و دعاي مجير و زيارت جامعه كبيره در برنامه «خلوت انس» و پخش «دعاي افتتاح» را از جمله برنامه‌هاي راديو معارف در ماه ضيافت الهي ذكر كرد و افزود: مباحث اخلاقي آيت الله جوادي آملي بر اساس نهج البلاغه، مباحث تفسيري آيت الله سيد احمد خاتمي و حجت الاسلام و المسلمين قرائتي به ترتيب در برنامه‌هاي «نشان راه»، «سروش آسماني»، «در مكتب وحي» و «زلال جاري» تقديم شنوندگان مي‌شود.
مدير راديو معارف از پخش سخنراني‌ها و مباحث اخلاقي ويژه ماه رمضان خبر داد و گفت: برنامه‌هاي «بر بال سخن»، «مكارم خوبان» و «حقيقت بندگي» از جمله برنامه‌هايي است كه سخنراني‌هاي سخنوران شهير و اساتيد اخلاق را در موضوعات مرتبط با ماه رمضان تقديم شنوندگان خداجو و روزه‌دار مي‌كند.
وي همچنين از پخش مباحث اخلاقي مباحث استاد صفايي حائري در برنامه «صفاي دل» و پوشش فعاليت‌هاي نمايشگاه قرآن كريم در ماه مبارك رمضان از برنامه «غرفه‌هاي نور» در اين ايام خبر داد.
مجتبي تونه‌اي در ادامه ضمن اشاره به اهميت رهنمودهاي امام خميني رحمت الله عليه و مقام معظم رهبري مدظله العالي در همه مناسبت‌ها تصريح كرد: برنامه‌هاي «كلام امام»، «حديث آفتاب» و «پيام ولايت» برنامه‌هايي هستند كه سخنان ايشان را با محور آثار و بركات رمضان و فرصت‌هاي معنوي اين ماه، از آنتن راديو معارف به سمع شنوندگان فرهيخته اين راديو مي‌رساند.
تونه‌اي همچنين از پخش روايت‌هاي نمايشي با بيان داستان‌هاي اجتماعي درباره اهميت روزه‌داري، روزه اولي‌ها، توسل، اطعام و اكرام در برنامه «داستان هفته» خبر داد.
وي از پاسخگويي مراجع معظم تقليد به احكام مربوط به روزه و ماه رمضان وپاسخ به پرسش‌هاي قرآني شنوندگان در دو برنامه «زمزم احكام» و «پرسمان قرآني» خبر داد و گفت: سعي شده حدالامكان پاسخ از زبان خود مراجع معظم تقليد و يا نمايندگان ويژه ايشان تقديم شنوندگان راديو معارف شود.
مدير راديو معارف همچنين ازتدارك اين راديو براي پخش مستقيم و زنده مراسم احياي شب‌هاي قدر از حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله عليها و گزارش از حرم‌هاي مطهر حضرت امام رضا عليه السلام، حضرت عبدالعظيم حسني عليه السلام، حضرت احمدبن موسي عليه السلام و ديگر مشاهد مشرفه در برنامه «فيض حضور» خبر داد.
تونه‌اي در ادامه افزود: براي مناسبت‌هاي مختلفي كه در ماه مبارك رمضان قرار دارد تدارك گسترده ديده‌ايم و با طراحي ويژه برنامه‌هاي مختلف آن مناسبت‌ها را پاس مي‌داريم.
مدير راديو معارف در پايان گفت: تمام تلاش ما در اين ماه مبارك معرفي و تبيين آموزه‌هاي قرآني و معرفتي و فضا سازي معنوي براي مخاطبان اين رسانه ديني است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین