عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۵۳۱
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
رييس ستاد بازسازي عتبات از آغاز مرحله مونتاژ گنبد جديد حرم امام حسين (ع) در كرمان خبر داد و گفت: فعاليت ترميم گنبد حرم حضرت زينب (س) آغاز شده و قرار است صحن‌هاي اين حرم نيز مسقف شود.
عقیق: حسن پلارك در رابطه با پروژه ترفيع گنبد حرم مطهر امام حسين (ع) گفت: اين پروژه كه از آن به عنوان پروژه معراج ياد مي‌شود شامل ترفيع گنبد حرم مطهر امام حسين (ع) تا ۷. ۵ متر است. در اين طرح گنبد قبلي سالم مي‌ماند و گنبد جديدي كه مراحل ساخت آن رو به اتمام است بر روي گنبد قبلي جايگزين مي‌شود.
رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات افزود: براي اجراي اين طرح بايد ستون‌هاي اطراف ضريح تقويت شود تا بتواند ۲۰۰ تن بار را تحمل كند و با فعاليت‌هاي بسيار پيچيده فني به گونه‌اي كه به قبور مطهر شهدا آسيبي نرسد اين پروژه انجام شد.
وي ادامه داد: از آنجايي كه اين ستون‌ها در فاصله ۱. ۵ متري ضريح مطهر قرار داشتند در اربعين سال گذشته به چند زائر آسيب وارد شد و شهيد شدند. اين اتفاق باعث شد تا ما در اجراي اين طرح تغييراتي انجام دهيم و به موجب آن با كارهاي كارشناسي بسيار دقيق بنا شد تا ستون‌ها علاوه بر تقويت لاغر نيز شوند.
پلارك گفت: هم اكنون در حال اجراي لاغرسازي اولين ستون هستيم و زماني كه هر ۴ ستون لاغر و تقويت شوند همزمان گنبد در كرمان، تهران و اراك ساخته شده و به كربلاي معلي منتقل مي‌شود.
پلارك در ادامه تصريح كرد: هم اكنون كار مونتاژ اين گنبد در كارگاه ستاد بازسازي عتبات در شهر كرمان آغاز شده و انشاءالله تا يكسال و نيم ديگر مراحل نصب آن هم به اتمام مي‌رسد.
رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات با اشاره به فعاليت‌هاي اين ستاد در سوريه گفت: هم اكنون كار ترميم گنبد حضرت زينب (س) آغاز شده و اين كار توسط ستاد خوزستان انجام مي‌شود. آنها خشت‌هاي طلايي كه در اثر تيراندازي آسيب ديده است را تعمير و جايگزين مي‌كنند.
وي افزود: مرحله بعدي طرح توسعه و مسقف كردن صحن حضرت زينب (س) است كه اين فضا به رواق‌هاي حرم اضافه مي‌كنيم. همچنين با دولت سوريه در حال رايزني هستيم تا بتوانيم تملك زمين‌هاي اطراف حرم را بگيريم و آنها را به حرم متصل كنيم.



منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین