عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۴۹۷
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
در رابطه با دین نباید نگاه اقتصادی و تجاری داشته باشیم وقتی که انجیل یا حتی فیلم‌های مستهجن و نرم‌افزارهای نامناسب جلوی درب منزل برای مردم رایگان عرضه می‌شوند، چرا نباید ما از پول بیت‌المال این نوع از نرم‌افزارها را رایگان عرضه کنیم.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین وحید بابادائی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگویی با اشاره به راهکارهای ترغیب جوانان برای استفاده از نرم‌افزارهای دینی و قرآنی اظهار کرد: مسئله اول در خود موضوع نرم‌افزارهای دینی است.

وی ادامه داد: مردم جامعه به هرچیزی که نیاز داشته باشند، با توجه به درصد نیازمندی‌شان و ضرورتی که برای خودشان احساس می‌کنند، به آن مقوله گرایش دارند و پیگیری می‌کنند تا بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند؛ بنابراین در ابتدا باید ضرورت آگاهی نسبت به مسائل دینی را افزایش دهیم.

بابادایی تصریح کرد: جامعه‌ای که نسبت به دین دغدغه داشته باشد و دین را به عنوان ضرورت زندگی خودش محسوب کند، قطعا وقتی آن را به عنوان ضرورت انکارپذیر و اجتناب‌ناپذیر بداند، به دنبال لوازمش خواهد بود که این لوازم می‌تواند نرم‌افزار باشد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان تهران تصریح کرد: یکی از دلایلی که استقبال از نرم‌افزارهای دینی و مذهبی اندک است، این بوده که ما نتوانسته‌ایم بطور مناسب روی اعتقادات مردم اقداماتی انجام دهیم و مـتأسفانه نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی در این زمینه ضعیف عمل‌ کرده‌اند.

وی ادامه داد: ابتدا باید سطح جامعه به لحاظ اعتقادی ارتقا یابد و باید در میان افراد جامعه این ضرورت احساس شود که دین‌مداری اصل مهمی است و مردم جامعه باید به این موضوع باور داشته باشند.

معایب نرم‌افزارهای مذهبی باید رفع شود

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان تهران تصریح کرد: برخی از نرم‌افزارهای دینی نیازمند تکمیل شدن هستند چراکه معایبی را در آنها شاهد هستیم و همین عیوب سبب می‌شود تا افراد کمتر به سراغ این نوع از نرم‌افزار بروند.

افزایش جذابیت‌ها

وی یادآور شد: برخی از نرم‌افزارهای دینی‌ به لحاظ گرافیکی مناسب نیستند و اگر بتوانیم جذابیت‌های این نوع از نرم‌افزارها را افزایش دهیم قطعا می‌توانیم شاهد افزایش استقبال از این نوع نرم‌افزارها باشیم. 

حجت‌الاسلام بابادایی اظهار کرد: برنامه‌نویسی نرم‌افزارهای دینی باید بدون اشکال نگارش شود تا برنامه‌ها روان باشند. متأسفانه نرم‌افزارهای دینی‌ دقیق و ساده نیستند و ما نیازمند برنامه‌های دقیق و محکم هستیم.

وی بیان کرد: متأسفانه در نرم‌افزارهای دینی شاهد اشکالاتی هستیم که همین امر سبب می‌شود که دیگر کاربر به سراغ آن نرود. بنابراین در همین زمینه بحث نصب نرم‌افزار مهم است اما بعضی از نرم افزارهای دینی به راحتی نصب نمی‌شوند و مراکزی برای راهنمایی و آموزش نصب و مشکلات آن وجود ندارد.

حجت‌الاسلام بابادائی اظهار کرد: متأسفانه گروه‌های انحرافی محصولات خود را رایگان عرضه می‌کنند درحالی که ما هنوز نتوانسته‌ایم برای عرضه نرم‌افزارهای دینی و قرآنی‌مان اقدامی انجام دهیم.

نگاه اقتصادی در نرم‌افزارهای مذهبی ممنوع

وی ادامه داد: در رابطه با دین نباید نگاه اقتصادی و تجاری داشته باشیم وقتی که انجیل یا حتی فیلم‌های مستهجن و نرم‌افزارهای نامناسب جلوی درب منزل برای مردم رایگان عرضه می‌شوند، چرا نباید ما از پول بیت‌المال این نوع از نرم‌افزارها را رایگان عرضه کنیم.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان تهران تصریح کرد: تبلیغات یکی از ابزار مهم ماست و باید برای نرم‌افزارهای مذهبی‌مان تبلیغاتی صورت بگیرد درغیر این صورت مردم از کجا باید بدانند که چنین محصولاتی تولید شده‌اند. متأسفانه کتاب‌ها و نرم‌افزارها در گوشه‌ای خاک می‌خورند و کسی از وجود آنها خبری ندارد.


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین