عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۴۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۹
ابوترابی فرد عنوان کرد:
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم نکوداشت آیت الله شهسواری با اشاره به آیه ۱۰۸ سوره یوسف، عنوان کرد: دعوت به سوی خدا وظیفه آحاد مسلمانان و نقشه راه آنان است اما مورد غفلت واقع شده است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در آیین نکوداشت 50 سال تلاش و مجاهدت آیت الله شهسواری معلم اخلاق و مهربانی که توسط شاگردان و ارادتمندان ایشان برگزار شد، طی سخنانی برگزاری این مراسم را اقدامی تحسین برانگیز دانست و گفت: این مراسم تجلیل و تکریم از نیم قرن تلاش عالم وارسته و تربیت یافته در مکتب قرآن و عترت است.

وی ضمن قرائت آیه 108 سوره یوسف که می فرماید: «قُلْ هَذِهِ سَبِیلِی أَدْعُو إِلَى اللّهِ عَلَى بَصِیرَةٍ أَنَاْ وَمَنِ اتَّبَعَنِی وَسُبْحَانَ اللّهِ وَمَا أَنَاْ مِنَ الْمُشْرِکِینَ؛ بگو این است راه من که من و هر کس پیروى‏‌ام کرد با بینایى به سوى خدا دعوت مى‏‌کنیم و منزه است‏ خدا و من از مشرکان نیستم»؛ گفت: این آیه نقشه راه پیامبر(ص) و پیروان آن حضرت است و نقشه راه آحاد زنان و مردان جامعه اسلامی را بیان می کند. این نقشه راه اختصاص به پیامبر(ص) و اولیای الهی ندارد بلکه نقشه راه همه ما است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: مهم ترین آسیب جامعه اسلامی آن است که مسلمانان عموماً خود را متعهد به فهم و سلوک در این راه نمی دانند. پیامبر اسلام(ص) «أَدْعُو إِلَى اللّهِ» بودند و دعوت به سوی خدا یعنی دعوت به سوی علم، رحمت، عزت، حکمت، قدرت و ... نامحدود و این دعوت مبتنی بر بصیرت است و انسانی که بصیر است افق های دور را می بیند.

یک خانم خانه دار هم باید ادعو الی الله باشد

وی با اشاره به اینکه بصیرت پیامبر اعظم(ص) همه حوزه های معرفتی را در بر می گرفت افزود: پیامبر (ص) در قله معرفه الله است و امام معصوم تربیت می کند. ایشان مقصد، راه های مختلف تقرب به خداوند، مخاطبان و روش های درست دعوت را می شناسند؛ اما قرآن دعوت الی الله با بصیرت را مسئولیت پیامبر(ص) و همه ما می داند یعنی یک خانم خانه دار هم باید ادعو الی الله باشد یک مغازه دار مسلمان هم باید دعوت کننده به سوی خدا باشد، اما متأسفانه ما به این مسئله توجه نداریم.

کسانی که اینجا حاضر هستند آیت الله شهسواری را داعی الی الله دیده اند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه امروز می بینیم از مقام یک عالم تجلیل می شود یعنی کسانی که اینجا حاضر هستند او را داعی الی الله دیده اند و به احترام این دعوت در این محل حضور یافته اند و هر کسی به ایشان نزدیک تر است این ویژگی آیت الله شهسواری را بهتر درک کرده است.

وی افزود: ایشان نیم قرن با اخلاق، ادب و تواضع با نوجوانان، جوانان، نمازگزاران، افرادی که نماز نمی گذارند و ... رفتار کرده اند و در این سلوک توجه داشته اند که این رفتار ایشان را به خدا نزدیک تر کند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در پایان سخنانش عنوان کرد: خانم هایی که با حجاب از خانه خارج می شوید بدانید که شما هم مروج حجاب و دعوت کننده به سوی خداوند هستید، یک کارمند هم اگر اخلاق اسلامی داشته باشد او نیز داعی الی الله است و ... .


منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین